OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Nordea is a leading Nordic universal bank. We are helping our customers realise their dreams and aspirations – and we have done that for 200 years. We want to make a real difference for our customers and the communities where we operate – by being a strong and personal financial partner.
Job ID: 10141
Vi på Nordea Kundservice i Malmö söker nu fler fantastiska kollegor som brinner för att ge kundservice i världsklass och vill utvecklas tillsammans med oss. Gillar du att ha tydliga mål i ditt jobb? Drivs du av att nå resultat? Då är det här jobbet för dig!
Vill du bidra till goda kundupplevelser?
I din roll hjälper du våra kunder med deras bankärenden. Du hanterar allt från enkla frågor till mer komplexa ärenden. Vi månar om våra kunder och vill att varje kontakt med oss ska vara en positiv upplevelse, här spelar du en viktig roll. Din positiva inställning och ditt engagemang för att ge kundupplevelser utöver det vanliga, gör dig omtyckt av både kunder och arbetskamrater.
Om tjänsten
Du möter i första hand våra kunder som kontaktar oss över telefon. Vi erbjuder utvecklingsmöjligheter att även hantera skriftliga kanaler som t ex säker kundpost. Ingen kund är den andra lik och frågorna varierar – vi visar samma intresse för alla kunder som behöver vår hjälp. I varje fråga hjälper du kunden framåt.
Som nyanställd hos oss får du den utbildning som krävs för att du ska ha de bästa förutsättningarna att ge våra kunder förstklassig service. Du kommer att ingå i ett lösningsorienterat team med mycket kompetens och positiv stämning. Du får fullt stöd för att lyckas och får löpande ta del av kompetenshöjande utbildningar. Vi erbjuder en långsiktig utvecklingsplan för att säkerställa att du får rätt kompetens till att hjälpa våra kunder med deras olika ärendetyper.
I rollen arbetar du på ett varierat schema med möjlighet att själv påverka dina arbetstider med pass fördelade på dagtid, kvällstid och helg. Vi möter våra kunder alla dagar mellan klockan 8-20.
Din profil
Vi söker dig som ger kundservice i världsklass
* Du tar lätt till dig nya digitala lösningar och arbetar aktivt för att söka information som du använder i mötet med kunden.
* Du kan sätta dig in i kundens situation och på ett skickligt sätt koppla samman kundens behov med våra tjänster och produkter för en hög kundnöjdhet.
* Du är social och trivs både med att arbeta självständigt och tillsammans med kollegor i ett högt tempo.
* Du har en gymnasieexamen och är van att kommunicera med människor och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift på såväl svenska som engelska.
Vår bank är för alla, precis som vår arbetsplats. Vi på Kundserviceenheten i Malmö är ett härligt gäng i blandade åldrar. Vi har en glad stämning och skrattar mycket tillsammans och med våra kunder. Har du erfarenhet av bank, försäkring eller kundservice är det meriterande men inte ett krav.
Mångfald värderas högt i vår verksamhet därför strävar vi efter att skapa team med en mix av profiler med olika kön, i olika åldrar och med olika bakgrund och erfarenheter
Låter det här som du? Vi ser fram emot din ansökan!
Mer information och hur du ansöker
Välkommen med din ansökan senast 28/06/2022. I samband med anställning genomför vi en komplett bakgrundskontroll. Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekrytering.3328@nordea.se För facklig information, kontakta Finansförbundet på finansforbundet@nordea.com eller SACO på saconordea@nordea.com