Vård- och omsorgsförvaltningen söker en Kvalitetsutvecklare

Arbetsbeskrivning

Vård- och omsorgsförvaltningen består av tre verksamhetsområden: Särskilt boende/bemanningsenhet, hemtjänst samt hälso- och sjukvårdsverksamhet och myndighetsenhet. Totalt är vi cirka 450 medarbetare.
Vårt arbetssätt bygger på att vi ska bemöta varje människa med respekt, och vi strävar mot att alla våra brukare ska ingå i en positiv och levande gemenskap som ger trygghet och glädje i vardagen.

Placering: Vård- och omsorgskontoret i Sölvesborg

Vård- och omsorgsförvaltningen söker en kvalitetsutvecklare som ska arbeta med verksamhetsutveckling och kvalitetsfrågor inom förvaltningen. Tjänsten är organisatoriskt placerad på vård- och omsorgskontoret och direkt underställd förvaltningschefen.

ARBETSUPPGIFTER
Som kvalitetsutvecklare kommer du att arbeta med systematiskt kvalitetsarbete enligt vårt ledningssystem, SOSFS 2011:9.
Du kommer att ansvara för det övergripande kvalitetsarbetet för att säkerställa att förvaltningens tjänster levereras och är av värde för brukare och medarbetare. Du kommer att arbeta både operativt och strategiskt för att säkra och förbättra kvaliteten inom förvaltningen. I ditt uppdrag ingår att samverka med alla nivåer i organisationen och även bjuda in till samarbete.
Du ska initiera, fånga upp och driva kvalitets- och utvecklingsfrågor samt även utreda, sammanställa och analysera avvikelser, inklusive lex Sarah. Du har också det övergripande ansvaret för processerna som ska arbetas fram i förvaltningen.
I tjänsten ingår att du ska vara verksamheterna behjälpliga i mål- och resultatstyrningsarbete och omvärldsbevakning.
Du kommer att i samverkan, både internt och externt, ingå i olika typer av grupper och bidra med sakkunskap i kvalitetsarbetet.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är socionom eller har utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
Du har god kunskap om den lagstiftning och annan reglering som styr socialtjänsten. Vidare behöver du ha en god uppfattning om det aktuella kunskapsläget inom området.
Du har erfarenhet av att arbeta med kvalitetsutveckling. Du har erfarenhet av utredningsuppdrag och vana att ta fram, hantera och analysera statistik och annat underlag med hjälp av olika IT-system. Du är van att arbeta strukturerat och självständigt med att sätta dig in i olika frågor och utveckla det som uppdraget efterfrågar från start till mål.
Du är samarbetsorienterad och kan lyssna och kommunicera på ett sätt som skapar delaktighet. Du är en drivande och resultatinriktad person och har god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift.
Du har lätt för att behärska och ta dig an olika typer av IT-system och behöver särskilt god kunskap i Office-paketet, främst Excel, Power Point och Word.

B-körkort krävs.

Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation och har erfarenhet av mål- och resultatstyrning.

ÖVRIGT
I Sölvesborgs kommun arbetar våra 1 500 medarbetare efter ledorden värme, närhet och engagemang. Vår värdegrund genomsyrar all verksamhet och vi arbetar tillsammans för att Sölvesborg ska vara en plats där det skapas möjligheter för den som bor, verkar eller vistas här.

Vi erbjuder dig en dynamisk och lyhörd arbetsplats där vi är positiva till nya idéer och god stämning och trivsel har hög prioritet. Som arbetsgivare värnar vi om alla våra medarbetare och erbjuder därför många förmåner. Läs mer på www.solvesborg.se/jobb

Sölvesborg ligger vid Blekinges kust med goda pendlingsmöjligheter till både Karlskrona och Malmö.

Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Sammanfattning

Liknande jobb


Avdelningssamordnare

Avdelningssamordnare

15 november 2024

15 november 2024

13 november 2024