OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vård- och omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens äldre- och handikappomsorg, hemsjukvård samt kostenhet. Vård- och omsorgsförvaltningen har drygt 1 000 medarbetare. Den största gruppen medarbetare består av vårdpersonal som undersköterskor, personliga assistenter, sjuksköterskor och kockar. Men det finns också en mängd andra yrken inom vår verksamhet. Vi är alla nyckelpersoner och våra verksamheter präglas av medarbetare som är engagerade, ansvarstagande och kompetenta.
Arebete som personlig assistent i Ludvika kommun.
Arbetsuppgifter
• Du ska arbeta utifrån vård- och omsorgsförvaltningens mål där brukaren är i fokus.
• Du kommer att arbeta med personer med funktionsvariation i och utanför sitt egna hem.
• Du ska arbeta målinriktat med tydliggörande pedagogik som innebär ett strukturerat arbetssätt med inriktning på den enskilda individens delaktighet i sin vardag. Du ska förstå vikten av gruppenighet och följa uppsatta mål och rutiner som en del av det brukarfokus vi arbetar med.
• Din uppgift är att dels identifiera det som brukaren kan göra själv, tillåta att uppmuntra brukaren att göra det, samt därefter utföra den del av uppgiften som han/hon inte klarar.
• Arbetet innebär att hjälpa och stödja brukare i vardagens alla situationer, såsom hygien, måltider, av- och påklädning, förflyttning, aktiviteter, träning samt det sociala kontaktnätet.
• Arbetstiderna är fördelade över hela dygnet, vardag som helgdag. Du måste vara flexibel med dina arbetstider då schemat kan förändras utifrån brukarens behov. Du kommer arbeta på flera arbetsplatser med olika brukare. Du kommer också arbeta på andra enheter på förvaltningen och i andra LSS-insatser där behov finns.
Kvalifikationer
• B-körkort
• Omvårdnadsprogrammet/personlig assistent utbildning eller annan utbildning som arbetsgivaren prövar likvärdig.
• Stor vikt läggs vid yrkeserfarenhet och gärna erfarenhet från liknande arbete är meriterande samt personlig lämplighet.
• Det är meriterande med yrkeserfarenhet i arbete med personer med förvärvad hjärnskada.
• I arbetet som personlig assistent krävs ett proffesionellt förhållningssätt och bemötande, ett stort tålamod, ta eget ansvar, vara lösningsfokuserad, vara lyhörd och ha en organisationsförmåga kring brukaren.
Viktigt att veta om arbetsplatsen
Det kan förekomma pälsdjur på arbetsplatsen
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning/Heltid. Arbete på andra arbetsplatser inom vård - och omsorgsförvaltningen förekommer. Tillträde efter överenskommelse. Lön enligt avtal.
Kontaktperson
Enhetschef Anette Rådman, växel 0240-86000
Enhetschef Karolina Palm Ekström, växel 0240-86000
Facklig kontaktperson
Kommunal via kommunens, växel 0240-86000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast 4/4. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem
Artiklar i detta ämnet
- Sjukfrånvaror hos invandrade kvinnor