OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Sektor vård och omsorg, Administrativ avdelning Sektor vård och omsorg omfattar äldreomsorg, omsorg om funktionshindrade, färdtjänst, hälso- och sjukvård samt kommunens måltidsservice. Sektorsledning, administration och myndighetsavdelning har gemensamt ansvar för övergripande planering och strategiska frågor samt uppföljning av både den egna verksamheten och de verksamheter som sektorn har upphandlat. Vi söker dig som vill vara med och påverka utvecklingen av sektorns verksamhetsområden. Tillsammans med vår nuvarande utvecklingsledare och övriga delar av sektorn ges du möjlighet att påverka kvalitet och processer både övergripande för sektorns alla verksamheter men även i projektform för enskilda enheter. Arbetsuppgifterna består huvudsakligen av utvecklings- och utredningsarbete samt juridiskt stöd i verksamhets-, utvecklings- och myndighetsfrågor. Även kvalificerade administrativa uppdrag, så som upphandlingar och verksamhetsuppföljningar ingår som del av arbetsuppgifterna. Befattningen organiseras under administrativa avdelningen tillsammans med ekonomi, IT, administration, arkiv och fastigheter. Vi söker dig som är jur. kand. eller motsvarande samt har kunskap och erfarenhet av sektorns verksamhetsområde. Kunskap och erfarenhet inom socialjuridik, avtalsjuridik och upphandlingar är meriterande. Du har goda datakunskaper och uttrycker dig väl i tal och skrift.