OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om oss
Administrativa enheten är en del av verksamhetsområdet Medicin och akutsjukvård Mölndal, verksamheten består av slutenvård (fyra vårdavdelningar) och öppenvård med bred kompetens inom olika internmedicinska specialiteter, samt en akutmottagning med inriktning mot medicin, geriatrik och ortopedi.
Verksamhetsområdet är en mindre och trevlig klinik som präglas av korta beslutsvägar och ett gott och nära samarbete, både inom och mellan yrkesgrupper. Inom verksamheten finns specialiteterna kardiologi, endokrinologi/diabetes, neurologi/stroke och gastroenterologi.
Som administrativ assistent hör du organisatoriskt till den Administrativa enheten. Enheten består av cirka 24 medarbetare, medicinska sekreterare, vårdadministrativa sekreterare, adminstrativa assistenter och administratör.
Vad kan vi erbjuda dig?
Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat med möjlighet till personlig utveckling och hög delaktighet. Du träffar regelbundet dina kollegor som arbetar på andra mottagningar och avdelningar och ni har samma chef. Om du vill kunna utvecklas i din yrkesroll har du kommit helt rätt.
Arbetsuppgifter
Vi befinner oss just nu i en utvecklingsfas där aktuell tjänst är en av flera funktioner som är under uppbyggnad. Här kommer du få en viktig roll i funktionens men även enhetens såväl som verksamhetens successiva utveckling. I och med detta behöver du trivas med att utveckla arbetssätt och lösa problem.
Du kommer vara drivande i att bygga upp funktionen Heromarapportör för vårdpersonal och läkare. Du kommer att ha ett nära samarbete med verksamhetens tre vårdenhetschefer, två läkarchefer och tre Heromarapportörer/vårdadministrativa sekreterare.
I ditt huvuduppdrag ingår:
- Akutrekrekrytera vid vårdpersonals oplanerade frånvaro
- Fastställa och avslå frånvaro och ledigheter på delegation av chef
- Bevakning av frånvaro och anställningstid
- Registrering av frånvaro
- Planera och avsluta schema
- Justera registreringar i Kom och Gå
- Administrera anställningsavslut
- Administrera nyanställningar
- Ge rådgivning i Självservice
- Administrera lönekörning
- Bevaka verksamhetsunderlag
- Kontering vid delade ansvarsställen
- Rådgivning och administrativt stöd till vårdenhetschefer vad gäller bemanning/Heroma
- Vara delaktig i utvecklingen av verksamhetens administrativa enhet. Du kommer även på sikt att vara delaktig i den administrativa enhetens övriga administrativa funktioner.
Om dig
Vi söker dig som har utbildning och/eller erfarenhet av administration inom hälso- och sjukvård, företrädesvis vårddokumentationsutbildning eller annan eftergymnasial utbildning som bedöms vara likvärdig. Du har mycket goda datorkunskaper. Du har erfarenhet av att arbeta med personaladministration i Heroma.
Du är en person som lägger stor vikt vid att ge ett bra bemötande. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har förmåga att strukturera och prioritera ditt arbete. Du har integritet och förmåga att kunna möta människor.
Då detta är en funktion som är under uppbyggnad krävs det att du har förmåga att vara flexibel, lösningsinriktad och att du har en vana att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt. Du ska även ha förmåga att arbeta i team. Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Varmt välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.