OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Skaraborgs Sjukhus (SkaS) har verksamhet på flera orter i Skaraborg bl.a. i Falköping, Lidköping, Mariestad och Skövde. Vi ger specialistsjukvård inom ett trettiotal specialiteter och arbetar tillsammans för patientens hälsa genom livet, där vi erbjuder en sammanhållen och trygg vård. Varje dag och varje timma gör våra medarbetare insatser som påverkar andra människors liv. Vi bryr oss om dig som gör skillnad för andra och tillsammans skapar vi framtidens arbetsplats.
Beskrivning
Verksamhetsområde Anestesi/Operation/IVA har sjukhusenheter i Skövde, Lidköping och Falköping.
Totalt arbetar ca 450 medarbetare inom verksamheten. Inom enheten intensivvård, pre-postoperativ ger vi intensivvård till patienter som har livshotande problem när det gäller andning, cirkulation och medvetande. På den pre-postoperativa enheten vårdar vi patienter från någon av sjukhusets opererande enheter, till exempel kirurgi-, urologi-, eller ortopediverksamheten. Enheten bedriver både dygnet-runt-verksamhet samt elektiv verksamhet måndag-fredag. Enheten ansvarar för verksamhet inom intensivvård och pre-postoperativ vård med totalt ca 130 medarbetare.
Vi söker nu en vårdadministrativ sekreterare med inriktning mot intensivvård i Skövde. Som vårdadministrativ sekreterare är du organiserad under enheten Administration och dokumentation VO3 men samarbetar främst med enheten IVA-Postop, Skövde. Arbetet är idag förlagt måndag-fredag dagtid.
Arbetsuppgifter
Som vårdadministrativ sekreterare ger du administrativt stöd till enhetscheferna och sektionsledarna samt stöttar arbetet på intensivvården i Skövde genom att utföra arbetsuppgifter enligt nedan.
- Heromarapportör för ca 130 medarbetare
- Administrativt stöd till enhetschef
- Administrativt stöd till avdelningen IVA pre/postop
- Administrativa uppgifter så som uppdatering av listor, information och styrdokument
- Ansvara för att uppdatera och publicera på enhetens kommunikationskanaler
- LITA-uppdrag inom enheten
- Ansvara för administration och dokumentation under möten
- Receptionsarbete i enhetens dagkirurgiska reception
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare. Erfarenhet av vårdarbete är meriterande. Arbetet är mycket självständigt och du behöver ha en känsla för service och kunna kommunicera med verksamhetens olika yrkeskategorier. God struktur och noggrannhet är viktigt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Intervjuer kommer att ske löpande.
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.