OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tillsammans skapar vi på Sahlgrenska Universitetssjukhuset vård av högsta kvalitet med patienten i fokus. Med stort engagemang och ständigt lärande är vi ett av landets ledande universitetssjukhus. Vi bedriver allt från länssjukvård till nationell högspecialiserad vård. Genom intressant forskning har vi en inriktning mot framtidens sjukvård. Hos oss är det viktigt med digital kompetens och att alla bidrar till den digitala utvecklingen. I vårt arbete tar vi tillvara den bredd av kunskap och erfarenhet vi gemensamt har – Tillsammans med dig vill vi skapa värde för våra patienter.
Om oss
Administrativa enheten är en del av verksamhetsområdet Medicin och akutsjukvård Mölndal.
Verksamheten består av slutenvård (fyra vårdavdelningar) och öppenvård med bred kompetens inom olika internmedicinska specialiteter, samt en akutmottagning med inriktning mot medicin, geriatrik och ortopedi. Verksamhetsområdet är en mindre och trevlig klinik som präglas av korta beslutsvägar och har ett gott och nära samarbete, både inom och mellan yrkesgrupper. Inom verksamheten finns specialiteterna kardiologi, endokrinologi/diabetes, neurologi/stroke och gastroenterologi.
Som medicinsk sekreterare hör du organisatoriskt till den Administrativa enheten. Enheten består av cirka 24 medarbetare; medicinska sekreterare, vårdadministrativa sekreterare, administrativa assistenter och administratör.
Vi kan erbjuda dig
Vi har ett öppet och positivt arbetsklimat med möjlighet till personlig utveckling och hög delaktighet. Du träffar regelbundet dina kollegor som arbetar på andra mottagningar och avdelningar och ni har samma chef. Om du vill kunna utvecklas i din yrkesroll har du kommit helt rätt.
Arbetsuppgifter
Vi befinner oss just nu i en utvecklingsfas där aktuella tjänsten är en av flera funktioner som är under uppbyggnad. Här kommer du få en viktig roll i funktionens, men även enhetens, såväl som verksamhetens successiva utveckling. I och med detta behöver du trivas med att utveckla arbetssätt och lösa problem.
Initialt är dina arbetsuppgifter medicinsk dokumentation och diagnosregistrering. Du handlägger inkommande och utgående remisser och annan patientadministration, men även administration som avser verksamhetens organisation och uppdrag.
Du kommer vara delaktig i utvecklingen av verksamhetens Administrativa enhet. Du kommer också på sikt att vara delaktig i den Administrativa enhetens övriga administrativa funktioner.
Om dig
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare och har vana av Melior och Elvis. Det är meriterande om du tidigare arbetat som avdelningssekreterare inom slutenvård.
Du ska ha god organisationsförmåga, ha ett gott bemötande och god samarbetsförmåga. Du är positiv, engagerad och är intresserad av ett varierande och självständigt arbete. Arbetet kräver en väl utvecklad förmåga både i att samarbeta med olika yrkeskategorier och att möta många olika människor med olika behov på ett respektfullt och professionellt sätt.
Vi söker dig som är driven och genuint vill vara med och påverka din egna utveckling, det vårdadministrativa arbetet, sekreterarrollen, men även vår verksamhet. Administrativa enheten arbetar tillsammans för utveckling och förbättring, där du och din kompetens, erfarenhet och dina synpunkter och idéer är viktiga.
Då detta är en funktion som är under förändring krävs det att du har förmåga att vara flexibel, lösningsinriktad och att du har en vana av att ta egna initiativ och organisera ditt arbete självständigt. Vi kommer lägga en stor vikt vid personlig lämplighet.
Intervjuer kommer att ske löpande under ansökningsperioden.
Välkommen med din ansökan!
https://www.sahlgrenska.se/jobb-och-framtid/tillsammans-for-patienten/
Om Västra Götalandsregionen
Västra Götalandsregionen finns till för människorna i Västra Götaland. Vi ser till att det finns god hälso- och sjukvård för alla. Vi arbetar för en hållbar utveckling och tillväxt, bra miljö, förbättrad folkhälsa, ett rikt kulturliv och goda kommunikationer i hela Västra Götaland.
Västra Götalandsregionen arbetar aktivt för att digitalisera fler arbetssätt. För att vara en del av den digitala omvandlingen har du med dig grundläggande färdigheter och kan använda digitala verktyg och tjänster. Du kan söka information, kommunicera, interagera digitalt, är riskmedveten och har motivation att delta i utvecklingen för att lära nytt.
Vill du veta mer om Västra Götalandsregionen kan du besöka vår introduktion till nya medarbetare på länken https://www.vgregion.se/introduktion
Ansökan
Västra Götalandsregionen ser helst att du registrerar din ansökan via rekryteringssystemet. Om du som sökande har frågor om den utannonserade tjänsten eller av särskilda och speciella skäl inte kan registrera dina uppgifter i ett offentligt system - kontakta kontaktperson för respektive annons.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Västra Götalandsregionen har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Enhetschef Ewa Carlsson
031-343 57 68
Enhetschef Ewa Carlsson
031-343 57 68
Enhetschef Eva Stals
031-342 70 03
Vision Tuija Fabernäs
031-342 33 00
Enhetschef, Ylva Laurenius
031-342 80 80
Vårdenhetschef Nina Bernhard
031-342 82 75
Enhetschef, Elisabeth Luts
0700-82 49 99
Enhetschef, Gunvor Fundell
070-082 28 05
Enhetschef Adm. enheten, Annika Schönefeld
031-343 23 53
Enhetschef Psykosvård i Väster, Mari Borre
073-849 16 66