Vårdadministratör

Vårdadministratör

Arbetsbeskrivning

Geriatriska kliniken, Länssjukhuset Ryhov

Vill du ha stor variation och utvecklas i din yrkesroll? Då kommer du att trivas på geriatriska kliniken på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping! Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete med ett nära samarbete med övriga yrkesgrupper.

Rollen som vårdadministratör
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där du har ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper inom geriatriska kliniken. Dina arbetsuppgifter består av medicinsk dokumentation, diagnos- och åtgärdsklassificering samt övriga administrativa uppgifter.
Vi arbetar med "rätt använd kompetens", vilket för oss innebär att administration i möjligaste mån ska utföras av administrativa experter - vårdadministratörer!

Din blivande arbetsplats
Geriatriska kliniken finns på Länssjukhuset Ryhov i Jönköping. Kliniken har specialistmottagningar inom flera områden, en minnesmottagning, en Parkinsonmottagning, en osteoporosmottagning samt protesförsörjning för benamputerade. Kliniken har även en akutvårdsavdelning med 18 vårdplatser.
Till kliniken hör även en länsgemensam öppenvårdsenhet, specialiserad sjukvård i hemmet (SSIH), som riktar sig till palliativa patienter.

Din profil
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör, gärna med erfarenhet av dokumentation i journalsystemet Cosmic. Goda IT-kunskaper är meriterande. På kliniken värdesätter vi egenskaper som engagemang, flexibilitet samt god samarbets- och organisationsförmåga.
Du har ett professionellt arbetssätt, är serviceinriktad och har ett gott bemötande. Vi ser att du kan ta eget ansvar och strukturera ditt arbete. Som person är du intresserad av nya utmaningar, förbättringsarbeten och att utvecklas i din yrkesroll.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

Vårt erbjudande till dig
Tjänsten är en tillsvidareanställning, heltid, med tillträde enligt överenskommelse.
Arbetet är varierande med många kontaktytor, där din kompetens tas tillvara. Vi välkomnar dig till en arbetsgrupp som har en god sammanhållning med bred kompetens där utbytet av kunskaper och erfarenheter är central. Vi hjälper varandra för att tillsammans uppnå verksamhetens mål. Våra arbetstider är förlagda till dagtid, måndag till fredag, där viss flexibilitet av arbetstid är möjlig. Det finns möjlighet att arbeta viss del på distans. Vi ger dig en introduktion som anpassas efter dina erfarenheter så att du får en bra start. Det finns goda möjligheter till kontinuerlig kompetensutveckling.
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)

Har du frågor om tjänsten?
Välkommen att kontakta biträdande verksamhetschef:
Susanne Agerbring, tfn: 010 242 25 11, susanne.agerbring@rjl.se

Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 1 november 2024. Varmt välkommen med din ansökan! Vi arbetar med löpande urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt vid intresse.
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida:
https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Jönköpings län
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2024
  • Ansök senast: 1 november 2024

Besöksadress

Husargatan 4
None

Postadress

Husargatan 4
Jönköping, 55111

Liknande jobb