OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Administrativa enheten, Barnkliniken, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping
Är du en serviceinriktad vårdadministratör som vill bli en del av ett härligt gäng? Då en av våra kollegor går vidare till nya utmaningar finns nu möjligheten att bli en del av teamet på administrativa enheten på barnkliniken. Varmt välkommen med din ansökan redan idag!
Rollen som vårdadministratör
Som vårdadministratör hos oss arbetar du varierande med bland annat receptionsarbete, posthantering, TeleQ, medicinsk dokumentation och diagnoskodning. Du får en bred kunskap i arbetet med medicinsk dokumentation då vi på barnkliniken dokumenterar för avdelning, mottagning, intensivvård och sammanförd barnsjukvård. I arbetet ingår process- och förbättringsarbete där du deltar i teamarbete med kollegor från olika yrkeskategorier. Du har även möjlighet till utökade ansvarsområden och utvecklingsmöjligheter utifrån dina och verksamhetens behov.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Dina arbetstider är förlagda dagtid, måndag - fredag.
Din blivande arbetsplats
Som medarbetare på barnkliniken får du arbeta med barn och familjer på en klinik som är ett sjukhus i sjukhuset. Det innebär att vi vårdar barn och ungdomar med alla typer av sjukdomar. Det är ett omväxlande arbete med möjlighet till både bredd och djup. I undersökningar anger våra medarbetare i hög grad att de trivs hos oss, vilket vi är mycket stolta över.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör med kodningsutbildning eller motsvande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har ett intresse för IT-frågor och goda kunskaper i Officepaketet. Du har även goda kunskaper i svenska i tal och skrift. Har du dessutom kunskap i Cosmic ser vi det som en fördel.
Du tar stort ansvar för dina arbetsuppgifter och driver dina egna processer framåt samtidigt som du har en god förmåga att samarbeta väl med andra. Du strukturerar, planerar och organiserar ditt arbete väl samtidigt som du har ett flexibelt förhållningssätt. Vidare är du serviceinriktad, tillmötesgående i ditt bemötande och har ett intresse och en vilja att leverera lösningar.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete i ett sammansvetsat och positivt arbetsteam. Vi har en god arbetsmiljö och använder våra medarbetares kompetens på rätt sätt. Hos oss får du en anpassad introduktion med utgångsläge från dina erfarenheter.
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/).
Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta administrativ enhetschef Jenny Lindberg, 010 242 22 39, jenny.c.lindberg@rjl.se
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är 2024-11-12. Urval och intervjuer kan komma att ske löpande så vänta inte med att skicka in din ansökan.
Välkommen med din ansökan!
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/
Inför anställning kommer arbetsgivaren att begära att du visar ett utdrag ur polisens belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.