Arbetsbeskrivning
Kvinnokliniken Värnamo
"Vi är en lagom stor klinik med varierande uppgifter och öppet arbetsklimat, nära till chefer med mera" - vårdadministratör, kvinnokliniken
Vi vill utvecklas tillsammans med dig! Är du redo för ett spännande arbete där du får pröva dina vingar som vårdadministratör? Varmt välkommen med din ansökan!
Rollen som vårdadministratör
Som vårdadministratör hos oss arbetar du mycket varierande med bland annat patientdokumentation, diagnoskodning, samt arbete med kvalitetsregister. Du deltar i process- och förbättringsarbete tillsammans med kollegor från alla yrkeskategorier.
Du har även möjlighet till utökade ansvarsområden och utvecklingsmöjligheter utifrån dina och verksamhetens behov.
Undrar du hur det är att arbeta som vårdadministratör inom Region Jönköpings län? Följ gärna @vardadministratoren på Instagram
Din blivande arbetsplats
Kvinnokliniken på Värnamo sjukhus bedriver gynekologisk och obstetrisk verksamhet dygnet runt. Varje år hälsar vi omkring 1 000 barn välkomna till världen.
Vi erbjuder god, säker och tillgänglig vård med hög medicinsk kompetens, både i den förebyggande kvinnohälsovården och vid graviditet, förlossning, gynekologisk sjukdom och ungdomars reproduktiva hälsa. Vi vill göra det bästa för dem vi är till för! Här har vi det mindre sjukhusets fördelar med en stor bredd och med möjlighet att utvecklas! Det mindre sjukhuset ger också möjlighet till ett nära samarbete och bra arbetsklimat mellan oss och våra samarbetspartner.
Din profil
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör, läkarsekreterare eller medicinsk sekreterare, alternativt studerar till något av ovanstående i dagsläget. Har du kodningsutbildning och kunskaper i Cosmic ser vi det som positivt. Vidare ser vi med fördel att du har intresse för IT, goda kunskaper i Officepaketet samt goda kunskaper i det svenska språket.
Vi söker dig som är driven och vill utvecklas tillsammans med oss på Kvinnokliniken. För att du skall trivas hos oss samarbetar du väl med andra, är serviceinriktad och flexibel. Du har förmåga att planera och organisera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vi ser gärna att du har intresse för förbättringsarbete och har god IT-vana.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Vårt erbjudande till dig
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete i ett glatt arbetsteam. Vi har en god arbetsmiljö och fokuserar ständigt på att våra medarbetare använder sin kompetens på rätt sätt, tillsammans ansvarar vi för utveckling.
Tjänsten är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Du arbetar kontorstider, vardagar med möjlighet till flextid och möjlighet finns till distansarbete efter avslutad introduktionsperiod.
Som medarbetare hos oss inom Region Jönköpings län får du tillgång till våra anställningsförmåner. En del av dem ökar din grundtrygghet, andra sätter lite guldkant på vardagen. Läs mer om våra förmåner här: Förmåner (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)
Har du frågor om tjänsten?
Vill du veta mer kring tjänsten är du välkommen att kontakta administrativ enhetschef Olga Bjarnehäll, 010-244 73 01, olga.bjarnehall@rjl.se
Vi tar gärna emot samtal från dig som är intresserad av jobbet men tackar nej till dig som säljer annonser och rekryteringstjänster.
Vår rekryteringsprocess
Sista ansökningsdag är den 26 januari 2025.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande, så varmt välkommen med din ansökan redan idag.
Läs mer om Region Jönköpings läns rekryteringsprocess på vår hemsida: Vår rekryteringsprocess, Region Jönköpings län (https://rjl.se/jobb-och-karriar/Lediga-jobb/Var-rekryteringsprocess/)