OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Anestesi-, operation- och intensivvårdskliniken, Universitetssjukhuset i Linköping är en av tolv kliniker inom Sinnescentrum, Östergötland. På kliniken är vi cirka 480 medarbetare. Varje år utförs drygt 15 000 operationer samt ytterligare cirka 5 000 anestesier inför undersökningar och procedurer. Operationsavdelningen består av två sammanbundna enheter Nord och Syd, där anestesi- och operationservice ges till olika kirurgiska inriktningar. Intensivvårdsavdelningen har åtta vårdplatser och en postoperativ avdelning (postop) med dygnet runt verksamhet. Vår verksamhetsidé är att bedriva en högklassig anestesi-, operation- och intensivvårdsverksamhet för medborgare i Östergötland, i regionen och nationellt genom att sätta patienter, medarbetare, samarbetspartners och studenter i fokus. Forskning och undervisning ingår i vårt åtagande.
Arbetsbeskrivning
Som vårdadministratör hos oss på operation har du ett något annorlunda arbetsinnehåll än om du arbetar på andra kliniker eller mottagningar. Journalskrivning är en del av arbetsuppgifterna men den övervägande delen av arbetet innebär arbete i vårt personaladministrativa datasystem Heroma, med bland annat flexrättning och viss schemaläggning och du är en viktig resurs i att protokollföra möten på exempelvis APT, veckomöten, operationsråd och andra forum. Du är en del i remisshanteringen i Cosmic och tillsammans med klinikens andra sekreterare bistår du sektions- och vårdenhetschefer med administrativt stöd. Du är vidare klinikens ITR-resurs där du bland annat arbetar med behörigheter. 2018 kommer kliniken att vara värd för en nationell konferens vilket kan innebära visst administrativt ansvar inför denna satsning.
Utbildning och erfarenhet
Du har vårdadministratörs- eller läkarsekreterarutbildning och har goda IT-kunskaper. Erfarenhet av arbete i Heroma och IT-resursutbildning är meriterande. Det är meriterande om du har erfarenhet av att driva mindre projekt.
Personliga egenskaper
Du arbetar bra med andra människor och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Kvalitet är viktigt för dig och du ser helheten och tar därmed hänsyn till det större perspektivet. Du anpassar ditt budskap till människors olika förutsättningar och kommunicerar och följer upp. Du lyssnar och agerar konstruktivt och är uppmärksam och tillmötesgående i ditt sätt att möta andra människor. Vidare har du intresse och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du trivs i att slutföra uppgifter och känner lugn i stressituationer.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdadministratör Anneli Reinholdsson, 010-103 15 99, Anneli.M.Reinholdsson@regionostergotland.se
Biträdande verksamhetschef Peter Andersson, 010-103 36 55, Peter.K.Andersson@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är Lotta Dahl, 010-103 23 96, Lotta.Dahl@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 20 oktober 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötlands inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48