OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På Barn- och Ungdomspsykiatriska kliniken i Linköping bedriver vi kvalificerat psykiatriskt utrednings- och behandlingsarbete. Kärnverksamheten består av öppen-, sluten och mellanvård samtidigt som vi har flera subspecialiserade enheter. På kliniken har vi en väldigt god arbetsmiljö samt ett varmt och öppet arbetsklimat med högt i tak. Vi ser mycket positivt på viljan och kraften i personlig och professionell utveckling varför vi erbjuder goda utbildningsmöjligheter. Förbättrings- och utvecklingsarbete en del av vår vardag och vi bedriver även undervisning och forskning.
Barn- och Ungdomspsykiatriska kliniken, med sina cirka 160 anställda, är i dagsläget inne i en spännande tillväxt- och utvecklingsfas där vi tillsammans får möjlighet att påverka och utforma framtidens barnpsykiatri. Vill du vara med i arbetet för barn och ungdomar? Vi erbjuder en spännande arbetsplats med ett väldigt viktigt uppdrag och kollegor som har stor professionalitet och kompetens. Välkommen att bli en av oss!
Arbetsbeskrivning
Vi har nu nöjet att kunna erbjuda en tillsvidareanställning då vår klinik växer och utvecklas. Barn- och ungdomspsykiatriska kliniken har idag cirka 150 anställda och som vårdadministratör hos oss servar man både öppen-, mellan- samt slutenvård med mycket varierande arbetsuppgifter. Grunden är medicinsk dokumentation i vårat journalsystem Cosmic med tillhörande IT-stöd, bokning av patienter, bemanning av reception, teleQ, vi administrerar vid remisskonferenser, är administrativt stöd vid de olika enheternas Arbetsplatsträffar och mycket mer.
Vi är ett positivt gäng med "högt i tak" där teamarbete är ett ledord och där varje medarbetare tar ansvar för att sprida ett positivt och trevligt budskap så väl mot patienter som medarbetare. Vi arbetar aktivt med att utveckla verksamheten och vi vill gärna att du bidrar med nya tankar och idéer.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller läkarsekreterare. Goda kunskaper i svenska språket både i tal och skrift är ett krav. Erfarenhet av heroma, agresso och/eller reachmee ses som en merit.
Personliga egenskaper
Arbetet ställer krav på god social kompetens och förmåga att möta människor professionellt på ett respektfullt, kunnigt och vänligt sätt. Arbetet innebär nära samarbete med andra yrkeskategorier. Som person är du serviceinriktad och positiv, tycker om när den ena dagen inte är den andra lik och ser möjligheter snarare än hinder. Du samarbetar bra i grupp men är inte rädd för att ta eget ansvar. Att vara noggrann och kunna strukturera sitt arbete är andra egenskaper som är viktiga hos oss samt att du kan hantera en ibland stressig situation.
Här är chansen för dig som tänkt på att prova något nytt men ännu ej tagit steget. Välkommen till BUP!
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde efter överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Anna Kjellberg, 010-103 62 81, anna.kjellberg@regionostergotland.se.
Facklig företrädare för Vision är Anna Åkerbjörk, 010-103 26 48, anna.akerbjork@regionostergotland.se.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 9 oktober 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48