Vårdadministratör dagtid Akuten US

Arbetsbeskrivning

Akutkliniken i Linköping är sedan januari 2011 organiserad som en egen klinik inom Närsjukvården Centrala (NSC). Verksamheten är en central enhet inom sjukhuset med cirka 180 medarbetare varav cirka 25 läkarsekreterare/vårdadministratörer. Vi utreder och behandlar cirka 130 patienter per dygn. Vår verksamhet är en gemensam arbetsplats för sekreterare, vårdpersonal och akutläkare. Vi arbetar i team på kliniken där sekreterare ingår som ett viktigt administrativt stöd till vårdpersonal och läkare.

Är du spindeln i nätet som vi söker?

Arbetsbeskrivning
Vi söker en vårdadministratör som kommer att vara en spindel i nätet hos oss. Du kommer att arbeta med schemaläggning för sekretariatet tillsammans med sektionsledare och schemagrupp.
Du kommer att vara med och utveckla teamsekreterare hos oss, ett arbete vi redan påbörjat där vi som administratörer är med i teamet och arbetar tätt ihop med de andra yrkesprofessionerna. Arbetet i teamen ska gynna både våra patienter, våra interna flöden och processer.
Det kommer även att ingå lite registrering i kvalitetsregister tillsammans med vår traumakoordinator.
Som vårdadministratör kommer du att arbeta med ovanstående arbetsuppgifter samt sedvanliga läkarsekreteraruppgifter som journalskrivning, reception osv.

Utbildning och erfarenhet
Du har examen som vårdadministratör/läkarsekreterare. Tidigare arbete med schemaläggning är önskvärt.

Personliga egenskaper
Som person är du flexibel, social, ansvarsfull och problemlösare. Du har god samarbetsförmåga, strukturerad och kvalitetsmedveten.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst som tillsätts efter överenskommelse. Arbete dagtid.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Nina Wallin 010-103 37 96
Sektionsledare Lise-Lott Blücher 010-103 63 81

Facklig företrädare för Vision är Birgitta Häll och Linnea Hallberg, 010-103 34 12.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 maj 2016. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötlands inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.


Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 4 maj 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


28 november 2024

28 november 2024

27 november 2024