OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Mjölby ligger i centrum med fem minuters gångavstånd från pendelstationen. Mjölby har under de senaste åren expanderat och staden växer i befolkning. Bra villapriser och attraktiva områden är en av orsakerna. Befolkningsunderlaget är cirka 13 900 invånare. Vi är en del av det nya Primärvårdscentrumet i Östergötland med målet att skapa en välfungerande primärvård som är attraktiv både för medborgare och medarbetare. Läs mer om vårdcentralen i Mjölby här
Vår arbetsplats kännetecknas av en god stämning och ett gott samarbetsklimat där vi är måna om varandra och där vi hjälper och stöttar varandra. Vi har högt i tak och vi fikar och lunchar tillsammans oavsett profession. Vi är cirka 40 medarbetare på mottagningen inom yrken som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, läkarsekreterare, vårdadministratörer och kuratorer. Vi har roligt tillsammans och söker dig som vill vara en del av vår verksamhet och vårt team. Vi har en god arbetsmiljö med många medarbetare som jobbat hos oss länge vilket vi ser som ett bra betyg. Vi har även medarbetare som återvänt till oss från att ha provat på andra arbetsplatser. Vi arbetar ständigt med en god arbetsmiljö och vill att man hos oss trivs och känner trygghet. Att förena arbetsliv och privatliv är viktigt för oss!
Vill du jobba på en vårdcentral där du får möjlighet att växa i din roll och där fördelarna är den breda patientgruppen som ger dig nya utmaningar varje dag? Då ska du söka till oss!
Arbetsbeskrivning
Vi söker Dig som är vårdadministratör eller läkarsekreterare med uppdrag att arbeta med journalskrivning, remissbevakning, scanning av olika dokument, registrering av olika data i kvalitetsregister samt kvalitets- och statistikuppfölning etcetera. Du också vara ansiktet utåt då du bemannar vår reception och tar emot våra besökare.
Utbildning och erfarenhet
Du har examen inom vårdadministratör eller läkarsekreterarutbildning och gärna med några års erfarenhet. Tidigare erfarenhet av primärvård är meriterande och likaså kunskaper i Cosmic och andra IT-system.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg och stabil med god självinsikt. Du är ansvarstagande och bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du tar initiativ och uppnår resultat samt är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra och har lätt att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi söker dig som kan arbeta självständigt och har framåtanda och vill utveckla verksamheten framåt. Vi ser det som positivt om du har intresse för att utbilda andra.
Anställning och information
Detta är en tillsvidareanställning med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Victoria Svensson 010-104 80 37.
Verksamhetschef Christina Jansson 010-104 80 02.
Facklig företrädare för Vision är Myrthel Vestin 010-104 80 33.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 20 april 2017. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver teknisk support kontakta MTIT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48