OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Hörselvården på Universitetssjukhuset i Linköping är en sektion inom Öron- näsa- halskliniken som ingår i Sinnescentrum. Hörselvården har även en filial i Motala. Verksamheten i Linköping är delvis länsövergripande, och omfattar såväl länssjukvård som högspecialiserad vård, exempelvis cochleaimplantationer på barn och vuxna. Här finns alla yrkeskategorier inom svensk hörselvård representerade! Arbetet bedrivs ofta i team med målsättningen att erbjuda diagnostik samt medicinsk, teknisk, pedagogisk och psykosocial hörselhabilitering/rehabilitering till patienter i alla åldrar utifrån deras individuella behov. Hörselvården har även en lång tradition av gott samarbete med Linköpings universitet med flera pågående forskningsprojekt.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en vårdadministratör som bland annat kommer att arbeta i vårt personaladministrativa datasystem Heroma samt Agresso och Cosmic. Ett viktigt uppdrag är att, tillsammans med klinikens andra vårdadministratör, bistå enhetschef med administrativt stöd utöver ovanstående uppgifter. Du kommer att arbeta med administrativa uppgifter såsom hantering av väntelistor och remisser, telefonkontakt med patienter, bokning av patienter samt faktureringar och journaldokumentation. I arbetsuppgifterna ingår även olika personaladministrativa arbetsuppgifter. Det kan bland annat innefatta schemaarbete, flexrättning samt frånvarorapportering för klinikens medarbetare. Du kan också komma att bistå enhetschef med administrativt stöd, ansvara för löneunderlag, månads- och årsrapporter samt arbeta med kapacitetsplanering, kliniklogistik och statistik.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är vårdadministratör, gärna med några års yrkeserfarenhet. Vi vill att du har erfarenhet av Cosmic och hög kompetens i hanterandet av andra datasystem exempelvis officepaketet. Erfarenhet av Heroma samt kunskap och erfarenhet av kvalificerat arbete med processer, logistik och statistik är meriterande.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Här söker vi dig som är tillmötesgående i ditt bemötande och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Du arbetar bra tillsammans med andra människor och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare är du noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard.
Anställning och information
Anställningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde och placering efter överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Sofia Wallgren, 010 -103 18 40 eller 0722 - 29 90 80, Sofia.Wallgren@regionostergotland.se.
Facklig företrädare för Vision är Carina Stein, 010-103 26 45, Carina.Stein@regionostergotland.se.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 31 augusti 2015. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48