OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kirurgiska kliniken på Universitetssjukhuset i Linköping är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård i Östergötland.
Vi bedriver högkvalitativ vård för patienter såväl från Östergötland som från den sydöstra sjukvårdsregionen samt patienter från övriga landet. Kliniken består av kirurgisk mottagning, bröstmottagning, stomimottagning och två vårdavdelningar, avdelning B191, kirurgi och B182, KAVA. Kliniken bedriver ett ständigt förbättringsarbete där patientens process och delaktighet är i centrum.
Kliniken är uppdelad i flera sektioner och behandlar patienten inom områdena övre abdominell kirurgi det vill säga kirurgiska ingrepp i lever, matstrupe och magsäck samt bukspottkörtel. Kolorektal kirurgi bland annat tarmcancer och inflammatoriska tarmsjukdomar, endokrinkirurgi bland annat struma samt brösttumörkirurgi. Kliniken är certifierad avseende ISO 9001-2015. Kliniken är HBTQ-diplomerad.
Vi är idag 14 medarbetare med olika arbetsuppgifter och behöver bli fler i vårt gäng med vårdadministratörer på Kirurgiska kliniken i Linköping!
Arbetsbeskrivning
Som vårdadministratör hos oss arbetar du främst med journaldokumentation i öppen- och slutenvården men även för sektionen andra förekommande arbetsuppgifter. Du kommer att vara knuten till en sektion med kollegor som jobbar med samma diagnosgrupp men även i viss mån jobba mot andra sektioner.
Beroende på intresse och verksamhetens behov kommer du att få ansvarsområden, t ex. ITR, statistik, telefoni, kvalitetsregister med mera. Viss helgtjänstgöring kan förekomma, möjlighet finns då att jobba hemifrån. Du kommer att få en handledare under din introduktion och vi har ett tydligt introduktionsprogram.
Utbildning och erfarenhet
Det är ett krav att du är utbildad vårdadministratör. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra relevanta IT-system för Region Östergötland. Tycker du att kirurgi är en spännande och intressant specialitet är det här jobbet för dig!
Personliga egenskaper
Du har god förmåga att arbeta tillsammans med andra människor, är tydlig i ditt sätt att kommunicera och lyhörd. Du arbetar självständigt vilket ställer krav på eget ansvarstagande och flexibilitet. Du är strukturerad, kvalitetsmedveten och kan självständigt planera, prioritera och organisera det dagliga arbetet utefter de förutsättningar som råder. Vidare ser vi att du har ett positivt förhållningssätt och ser möjligheter i förändringar och har förmågan att anpassa dig efter ändrade förutsättningar och omständigheter inom verksamheten. Vi lägger stor vikt vid den personliga lämpligheten beskriven ovan.
Vi söker dig som verkligen är intresserad av utmaningar, initiera och driva kvalitets- och utvecklingsarbetet framåt inom det administrativa området. Kompetensutveckling är viktigt för oss och vi jobbar kontinuerligt med t ex. internutbildningar för att öka din kunskap och utveckla sekretariatet.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.