OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvinnokliniken i Norrköpings vision är: Tillsammans - för kvinnans bästa hälsa genom livet. Vår verksamhet på kvinnokliniken omfattar en obstetrisk process med mödrahälsovård inklusive ultraljud, preventivmedelsrådgivning och gynekologisk cellprovstagning för hela östra länsdelen med sammanlagt cirka 40 000 besök/år. Vi har en förlossningsavdelning med cirka 2 300 förlossningar om året samt en BB-avdelning för eftervård som även handlägger länets alla elektiva kejsarsnitt. Vi förlöser från graviditetsvecka 29. Den gynekologiska processen omfattar benign slutenvårdskirurgi och en gynekologisk mottagning med dagkirurgi och specialmottagningar med cirka 15 000 besök/år. På kliniken arbetar totalt cirka 200 personer.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta i en spännande verksamhet där utveckling och ständiga förbättringar sker med patienten i fokus. På Kvinnohälsan jobbar vi med gravida kvinnor, preventivmedelsrådgivning samt ansvarar för gynekologiska cellprov.Arbetsuppgifterna består av receptionsarbete, dokumentation, bokning, och registrering i datasystemen Cosmic och Obstetrix. Du kommer arbeta nära vårdverksamheten med olika administrativa uppgifter, inom den egna professionen och med andra yrkeskategorier. Du kommer att ingå i ett arbetsteam där engagemang, eget ansvar och samarbetsförmåga värdesätts högt. Vi är en kvallitetsmedveten, ISO certifierad, klinik och vi har en lärande och tillåtande atmosfär.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, självgående och du har lätt för att anpassa dig till olika situationer. Vi förutsätter att du har ett positivt, empatiskt och professionellt förhållningssätt i ditt arbete, där vården av patienten är i fokus. Stor vikt läggs vid personliga egenskaper.
Utbildning och kompetens
Du är utbildad vårdadministratör/läkarsekreterare och har goda administrativa kunskaper samt god data kunskap gärna med erfarenhet av sjukvårdens data system.
Anställning och information
Tillsvidaretjänst på heltid erbjuds. Tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Maria Åkerlund, Maria.Akerlund@regionostergotland.se, 010-104 23 78.
Facklig företrädare för Vision är Marie Åkerberg marie.akerberg@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 12 mars 2017. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48