OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kvinnokliniken Vårdadministration, Länssjukhuset Ryhov, Jönköping
Nu söker vi vårdadministratör till oss på Kvinnokliniken, Ryhov. En arbetsplats där vi trivs och har roligt tillsammans! Varmt välkommen med din ansökan!
Vi söker
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör. Vi ser med fördel att du har goda kunskaper i Officepaketet samt utbildning i ICD-kodning.
Som person är du strukturerad och driver dina egna processer framåt. Du anpassar dig smidigt till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar.
Vi erbjuder dig
Vi erbjuder dig ett stimulerande och omväxlande arbete där din kompetens och erfarenhet tas tillvara. På kvinnokliniken arbetar vi processinriktat, du som administratör i en delprocess har en viktig uppgift att fylla då du står för processens administrativa kunskap. Som vårdadministratör hos oss har du möjlighet att påverka det administrativa arbetet kring våra patienter. Vi har en öppen kommunikation i gruppen där alla bidrar med sin erfarenhet och kunskap.
Vi arbetar aktivt med kompetensutveckling, bland annat genom lära-av-varandra. Tillsammans ser vi till att vi har den kompetens som krävs av oss i dag, så väl som den kompetens som krävs för att möta nya spännande utmaningar i framtiden. Distansarbete erbjuds i den omfattning verksamheten tillåter.
Tjänsten är tillsvidare på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Läs gärna mer om Region Jönköpings läns förmåner för medarbetare! (http://www.rjl.se/jobb-och-karriar/Jobba-hos-oss/Formaner/)
Det här får du arbeta med
I uppdraget som vårdadministratör på kvinnokliniken ingår vårdadministrativa uppgifter, såsom medicinsk dokumentation inom gynekologi och obstetrik, diagnosklassificering och posthantering. Uppgifter som kan bli aktuella är bland annat statistikrapportering, ta fram patientinformation och publicering på intranätet. Ditt intresse kan till viss del styra arbetsinnehållet.
På kvinnokliniken har vi receptionist, men vid dennes frånvaro eller liknande kan receptionsarbete förekomma för att täcka upp.
Vi har ett varierat arbete med många ansvarsområden där just du och ditt engagemang är viktigt. Vi strävar efter ständiga förbättringar för att möta våra patienters behov vilket gör utvecklingsarbeten är en naturlig del i vår vardag.
För att du ska trivas hos oss
För att du ska trivas hos oss ser vi att du har en god förmåga att samarbeta med andra. Vi ser även att du som person trivs och tycker det är viktigt att ge god service, både till patienter och kollegor samt har förmåga att planera och prioritera ditt arbete effektivt och självständigt. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
Så här gör du om du är intresserad
Vid frågor är du välkommen att kontakta administrativ enhetschef Emilia Edstrand, emilia.edstrand@rjl.se, 010-242 14 01
Sista ansökningsdag är den 15 maj 2022.
Urval och intervjuer kan komma att ske löpande.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss all kontakt med annonsförsäljare och rekryteringsföretag.
Bli en av oss!
På Kvinnokliniken, Länssjukhuset Ryhov arbetar totalt 210 medarbetare, vi arbetar med hälso- och sjukvård under graviditet och förlossning, gynekologiska sjukdomar samt abort- och preventivmedelsverksamhet. Kliniken har ett länsövergripande ansvar för kvinnor med komplicerade graviditeter och särskilt hotande för tidig förlossning.
Den administrativa enheten på kliniken består av vårdadministratörer både inom öppenvården och inom slutenvården samt två administrativa samordnare. Vårt uppdrag är att utifrån vår kompetens ansvara för, och utveckla, administrationen i teamet kring patienten, vilket gör vårt arbete variationsrikt. För att möta framtidens utmaningar arbetar klinikledningen för att använda kompetens på rätt sätt.