Vårdadministratör, Lungmedicinska kliniken

Arbetsbeskrivning

Lungmedicinska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping är Sydöstra sjukvårdsregionens kompetenscentrum inom området lungmedicin och bedriver diagnostik och behandling av sjukdomar i lunga, mediastinum, lungsäck och luftrör. Till kliniken hör en mottagning och en vårdavdelning. Vården på avdelningen sker i form av patientnära vård och medarbetarna arbetar i team kring patienten. Kliniken har cirka 85 medarbetare. En stor del av klinikens arbete bedrivs i öppenvården. Vi har flera olika specialinriktade mottagningar, till exempel bronkoskopiverksamhet inklusive EBUS, cytostatikabehandling, hemrespiratorverksamhet, syrgasbehandling, cystisk fibros hos vuxna, kontroll av lungtransplanterade patienter, TBC- och miljöutredningar, egen röntgenenhet samt vanlig öppenvårdsmottagning. Vi är en arbetsplats där alla medarbetare är lika viktiga, respekteras och har roligt tillsammans.

Arbetsbeskrivning
Vi söker en engagerad vårdadministratör till en varierande tjänst på lungmedicinska kliniken som finns högst upp i O-huset i stora ljusa lokaler. Vi kan erbjuda dig ett stimulerande arbete på en arbetsplats där vi arbetar aktivt med att utveckla verksamheten. Några av våra arbetsuppgifter är dokumentation, posthantering, förbättringsprojekt på kliniken och registrering i olika kvalitetsregister. Vi sköter även utskrifter av röntgenutlåtanden från vår egen röntgenenhet. Eftersom verksamheten hela tiden utvecklas har du som söker viss möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter. Vi har även personliga arbetstider.

Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör. Du som är erfaren läkarsekreterare är också välkommen att söka men då till en tjänst som läkarsekreterare. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Cosmic och en stor vilja att lära dig nya saker.

Personliga egenskaper
För att du ska trivas med dina arbetsuppgifter och i vårt gäng behöver du vara positiv och ha lätt för att samarbeta med de olika förekommande yrkeskategorierna. Du är noggrann och strukturerad, har förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt ser möjligheter i förändringar. Vi kommer att lägga stor vikt vid dessa personliga egenskaper.

Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid, med tillträdesdag enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Anna Gransö, 010-103 83 35.

Facklig företrädare för Vision är Ingalill Eriksson, 010-103 33 04.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 8 januari 2017. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • .
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 14 december 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


27 november 2024

Medicinsk sekreterare

27 november 2024

26 november 2024