OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ortopedkliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping (US) är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC) inom Region Östergötland. Kliniken har två vårdavdelningar som även inkluderar undervisningsavdelning, samt en mottagning och rehabenhet. Verksamheten omfattar akut och planerad kirurgi samt behandling. Förutom basortopedi är klinikens specialistområden barnortopedi, övre extremitetskirurgi, tumörortopedi samt nedre extremitetskirurgi inklusive avancerad trauma. Ortopedmottagningen har ett nära samarbete med Ryggkliniken. Forskning och utbildning ingår i klinikuppdraget och en aktiv forskningsverksamhet bedrivs på kliniken varav flera studier har fått både nationell och internationell uppmärksamhet.
Sekretariatets främsta uppgifter är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, personal, remittenter och studenter. Arbetet innebär många varierande arbetsuppgifter då varje medarbetare är knuten till specifika uppdrag. Administrationen är i ständig utveckling och vi arbetar bland annat aktivt med övertagande av vårdadministrativa arbetsuppgifter som idag utförs av vårdpersonal.
Arbetsbeskrivning
I uppdraget ingår att vara administrativt stöd till klinikens chefer. Det innebär bla. schemaläggning, samordning och administration av klinikens forsknings- och utbildningsaktiviteter, skriva protokoll, kalla till möten exempelvis lednings- och samverkansgrupper. Viss fakturahantering kan förekomma.Dessutom ingår sedvanliga arbetsuppgifter såsom journaldokumentation, bokning av patienter, ansvar för viss telefontid.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller läkarsekreterare. Det är meriterande om du har goda kunskaper i journalsystemet Cosmic samt bred IT-kunskap då stora delar av arbetet sker i olika dataprogram. Har du erfarenhet av att delta i förändringsarbete är meriterande. Du ska ha goda svenska och engelska kunskaper i tal och skrift.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, självständig och serviceinriktad. Vi ställer höga krav på ett gott bemötande mot våra patienter, vårdgrannar och arbetskamrater. Du har en förmåga att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt utefter verksamhetens mål. Vi söker dig som är noggrann och strukturerad, och har god samarbets- och kommunikationsförmåga. Arbetet ställer krav på eget ansvarstagande och flexibilitet samt att du ser möjligheterna i förändring. Vi sätter stor vikt vid personlig lämplighet och att du uppskattar ett omväxlande arbete där det emellanåt kan vara ett högt tempo.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Kia Bjälfve, 010-103 42 94, karina.bjalfve@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är Per-Arne Carell, 010-103 42 85.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 26 juni 2016. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering behöver hjälp med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48