OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ortopediska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping är den del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC) inom Region Östergötland. Kliniken har två vårdavdelningar varav en del av den är undervisningsavdelning, en mottagning samt en rehabenhet. Verksamheten omfattar akut och planerad kirurgi samt behandling. Förutom basortopedi är klinikens specialistområden barnortopedi, övre och nedre extremitetskirurgi, ryggkirurgi samt tumörkirurgi.
Sekretariatets främsta uppgift är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet innebär många varierande arbetsuppgifter och varje medarbetare är knuten till specifika uppdrag som ser olika ut beroende på erfarenheter och intresse.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en positiv och driven vårdadministratör, då en av våra kollegor går i pension. Hos oss är vi tio vårdadministratörer och tre administratörer. Vi samarbetar med klinikens samtliga yrkesprofessioner och arbetar mot gemensamma mål.
Som vårdadministratör hos oss så får du ett varierande arbete genom hela vårdkedjan från inkommande remiss till vårdavslut. Viss helgtjänstgöring ingår och visst distansarbete kan förekomma. Det kan innebära arbetsuppgifter såsom informationsdisk, journalskrivning, remisshantering, bokningar, kvalitetsregister, telefonservice och hantera inkommande ärenden från 1177 samt mycket mera.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är strukturerad, initiativrik, flexibel och handlingskraftig. Du gillar utveckling, är lösningsorienterad och kommer med förslag på nya arbetssätt som bidrar till verksamhetens utveckling. Du har även en god förmåga att samarbeta med andra.
Utbildning och erfarenhet
Ett krav är att du är utbildad vårdadministratör/medicinsk sekreterare och att du har examen i detta. Vi ser gärna att du har erfarenhet och intresse av patientjournalsystemet Cosmic och övriga IT-stöd.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning 100 % med tillträde snarast eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef, Anitta Avesani, 010-103 72 55, anitta.avesani@regionostergotland.se
Vårdadministratör, Caroline Gottfridsson,
010-103 25 14, caroline.gottfridsson@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 30 november 2021. Vi rekryterar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211491.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48