OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Lyckorna är en del av Primärvårdscentrum (PVC) i Region Östergötland och ligger centralt belägen bredvid Lasarettet i Motala.
Vi är en av fyra vårdcentraler i kommunen och har cirka 15 800 listade patienter. Vi är populära hos våra patienter och antalet listade har ökat efter införandet av vårdval. Vi har ett gott samarbete med våra vårdgrannar, både inom Region Östergötland och till kommun. Vi har ett utvecklingsinspirerat arbetssätt och bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi möter patienter i alla åldrar med många olika symtom. På vårdcentralen finns läkarmottagning, barnhälsovård, specialistsköterskemottagningar, undersköterskemottagning, psykosocial kompetens, dietist, fotvård och laboratorium. Vi har väl fungerande fortbildning där vi avsätter tid för utbildning både internt och externt. Vårdcentralen har vårdadministratörer, distriktssköterskor, sjuksköterskor, kuratorer, undersköterskor, specialister i allmänmedicin och läkare under utbildning med flera. Vi är cirka 55 medarbetare som trivs tillsammans med ett öppet och varmt arbetsklimat.
Motala, Östergötlands sjöstad, ligger vackert belägen invid sjön Vättern och här mynnar Göta Kanal ut från öster. Här bor vi nära vacker natur med goda möjligheter till friluftsliv. Det finns goda pendlingsmöjligheter med tåg och buss. Läs mer om Motala kommun här.
Arbetsbeskrivning
Dina primära arbetsuppgifter kommer att vara journaldokumentation, receptionsarbete, telefonresurs och övriga administrativa arbetsuppgifter. På sikt önskvärt att även träda in i rollen som IT- och LBA-resurs. Detta är ett ansvar som delas med kollega.
Vårdadministratörerna hos oss har dessutom ansvar för olika administrativa arbetsuppgifter som statistik, listningshantering, fakturering, telefoniansvar, posthantering, Heroma, schemaläggning, avvikelsehantering.
Möjlighet till distansarbete efter överenskommelse finnes.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör med några års erfarenhet av yrket. Meriterande med erfarenhet av primärvård och ITR-ansvar samt kunskaper i Cosmic och andra IT-system relevanta inom regionen.
Personliga egenskaper
Som person är du van vid att arbeta såväl självständigt som i grupp. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du är ansvarstagande, strukturerad, serviceinriktad och lyhörd. Du har ett gott bemötande och god samarbetsförmåga. Du ska ha ett intresse av IT och ha förmågan att driva utveckling samt förmedla information på ett tydligt sätt. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.