OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Mag- tarmmedicinska kliniken på Linköpings universitetssjukhus är gastroenterologisk regionklinik för Sydöstra sjukvårdsregionen.
Kliniken består av en öppenvårdsmottagning för inflammatorisk tarmsjukdom, leversjukdom och funktionell magtarmsjukdom (neurogastroenterologi), dagvård, slutenvårdsavdelning och endoskopi. Kliniken erbjuder sjukvård, omvårdnad och utbildning genom kompetens, empati och fruktbar forskning i ett gott arbetsklimat.
Vår klinik lägger stor tyngd på att våra medarbetare ska få den kompetens som behövs för att uppnå bästa möjliga vårdkvalitet. Kompetensen fås genom en stimulerande och utvecklande lärande arbetsmiljö. Kliniken tar vara på den enskilda medarbetarens kompetens genom att du som medarbetare känner ansvar för att driva verksamheten framåt genom delaktighet. Kliniken har vuxit och vi behöver fler som vill vara med och utveckla kliniken tillsammans.
Arbetsbeskrivning
Mag- tarmmedicinska kliniken är i en växande fas och vi söker därför en vårdadministratör med goda IT-kunskaper. Vi söker dig som vill vara en del av att strukturera och utveckla vår verksamhet. Ditt uppdrag är att stödja verksamheten i det administrativa arbetet genom att medverka i projekt som rör ITR, Cosmic och klinikens hemsida. I din roll bistår du klinikledningen med samordning och dokumentation. Forskning och kvalitetsuppföljning är viktiga delar på kliniken och en del av dina arbetsuppgifter är att vara behjälplig med att ta fram statistik ur Business Intelligens (BI) och Cosmic Insight. Vi ser gärna att du arbetar som administrativt stöd vad gäller ekonomi med att ta fram underlag för fakturering inom klinik och forskning. Samverkan och prioritering av utvecklingsområden sker i samråd med verksamhetschef och vårdenhetschef. I din roll kommer du att ha ett nära samarbete med flera professioner inom kliniken och i närliggande verksamhetsområden därför söker vi dig som är engagerad och tilltalas av flexibilitet och delaktighet. Att skriva diktat är också en del av dina arbetsuppgifter, i vissa perioder mer och i andra perioder mindre.
Är du nyfiken och målinriktad kommer du att trivas fantastiskt bra hos oss. Vi är en arbetsplats där vi prioriterar att våra medarbetare erbjuds utvecklingsmöjligheter och stimulerande arbetsuppgifter. Vi arbetar tvärprofessionellt och teambaserat utifrån patientens individuella behov av vård. Vi har väl uppbyggda nätverk och samarbeten sker bland annat genom regelbundna multidisciplinära träffar.
Utbildning och erfarenhet
Du har vårdadministratörsutbildning med goda IT kunskaper. Det är meriterande om du har erfarenhet av att arbeta i journalsystem och dokumenthantering. Vi arbetar utvecklingsorienterat vilket ger dig goda möjligheter att utvecklas och du kan vara med och påverka och forma din arbetssituation.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, självständig, flexibel och strukturerad. Du är uppmärksam på verksamhetens behov och vågar initiera och motivera förbättringsarbeten. Du är ansvarstagande och har förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter och har en vilja att tillsammans med övriga medarbetare i teamet utveckla verksamheten.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.