Vårdadministratör, Reumatologiska kliniken

Arbetsbeskrivning

Reumatologiska kliniken är en del av Hjärt- och medicincentrum. Kliniken tar emot patienter från hela länet för utredning och behandling av inflammatoriska reumatiska sjukdomar samt har ett övergripande ansvar för utveckling och forskning inom reumatologin i Östergötland.
Reumatologin är en intressant specialitet i snabb utveckling med nya behandlingsmöjligheter. Vi har en stor öppenvårdsmottagning och hyr fem vårdplatser på njurmedicinska avdelning 128 för inneliggande vård. Vi har samarbete med flertalet vårdcentraler i länet.

Vår mottagning kännetecknas av en god stämning och ett gott samarbetsklimat där vi är måna om varandra och där vi hjälper och stöttar varandra. Vi har högt i tak och vi fikar och lunchar tillsammans oavsett profession. Vi är cirka 55 medarbetare på mottagningen inom yrken som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, läkarsekreterare, vårdadministratörer, sjukgymnaster, arbetsterapeuter och kurator. Vi har roligt tillsammans och söker dig som vill vara en del av vår verksamhet och vårt team.

Som ny vårdadministratör hos oss erbjuds du 4 veckors introduktion. Du kommer att få en handledare knuten till dig under din introduktion som du även under din anställning kan ha som stöd och bollplank. Din arbetsledare kommer att ha regelbundna uppföljningssamtal med dig under hela din introduktion så att du ska känna dig välkommen och trygg i din roll. Du ges också möjlighet att gå bredvid olika yrkeskategorier under din introduktion för att få en inblick i vår spännande verksamhet.

Arbetsbeskrivning
Till vår specialistmottagning söker vi nu en vårdadministratör som i nära samarbete med läkare och andra yrkesgrupper gillar att arbeta i ett periodvis högt tempo. Vi tar emot 7 000 patienter varje år och bedriver även forskning i stor utsträckning, vilket för våra medarbetare innebär många patientkontakter varje dag.

Vi erbjuder dig ett omväxlande, stimulerande och självständigt arbete på vår reumatologiska mottagning. Du kommer att arbeta 100 % av din anställning på mottagningen med varierande arbetsuppgifter.

Inom området medicinsk dokumentation är ditt ansvar att skriva journaler, preliminärboka återbesök och telefontider, remissbevakning, registrering av olika data i vårt kvalitetsregister och scanning av olika dokument och provsvar med mera.

Receptionsarbete kan förekomma där du är ansiktet utåt och ger en god service och information till våra patienter. Arbetet i receptionen innebär bland annat att arbeta med patientregistrering, betalning och fakturering, delge information och instruktioner, dela ut enkäter vid olika forskningsstudier och hantera kassaavstämning med mera.

Som vårdadministratör kan du komma att ansvara för andra administrativa uppgifter. Du kommer också att ges möjlighet att ingå i utvecklingsgrupper för att få till ett bättre flöde på kliniken.

Utbildning och erfarenhet
Du har vårdadministratörsutbildning alternativt läkarsekreterarutbildning och gärna ett par års erfarenhet inom yrket. Du är intresserad av reumatologi. Du har en god datorvana och det är positivt om du är van att arbeta i Cosmic. Då du kommer att utföra medicinsk dokumentation är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska tal och skrift. Meriterande är om du har goda kunskaper i engelska.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg, stabil med god självinsikt. Du är ansvarstagande och bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du tar initiativ och uppnår resultat samt är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande. Du samarbetar bra med andra och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Vi söker dig som kan arbeta självgående och har framåtanda.

Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Annica Hallén-Pettersson, 010-103 18 42.

Facklig företrädare för Vision är Carola Fredriksson, 010-103 16 80.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 13 november 2016.

Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med registrering i systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00 under kontorstid.

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland Finspång
  • 2 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt avtal
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 25 oktober 2016

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


27 november 2024

Medicinsk sekreterare

27 november 2024

26 november 2024