OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Regionalt cancercentrum sydöst (RCC) har till uppgift att stödja en sammanhållen och effektivare cancervård med ökat patientinflytande. Vårt mål är att alla invånare i Östergötlands-, Jönköpings- och Kalmar län ska få bästa möjliga cancervård. RCC arbetar med en långsiktig strategisk utvecklingsplan för cancervården i regionen. Just nu pågår ett stort nationellt arbete med att göra cancervården ännu bättre. Målet är att färre i regionen ska insjukna i cancer samt att överlevnaden och livskvaliteten skall förbättras. Vården ska vara rättvis och sammanhållen och präglas av ett starkt patientperspektiv. För ytterligare information om vår verksamhet läs gärna på www.rccsydost.se
Arbetsbeskrivning
Vi söker en vårdadministratör som kommer att arbeta med administrativa arbetsuppgifter mot verksamhetschef och ledningsgrupp, RCC- kansli samt process- och projektledare. Arbetesplatsen är i Linköping men uppdraget riktar sig mot hela sjukvårdsregionen (Östergötland, Jönköping, Kalmar läns landsting) och mot nationella grupper. Arbetsuppgifterna består i att vara ett administrativt stöd till verksamhetschefen (chefsekreterare) och övriga medarbetare på kansliet. Exempel på uppgifter är mötesbokning för ledningsgrupp och processledare, skriva mötesprotokoll, sammanställa informationsmaterial, fakturahantering, diarieföring, webbredaktör, rapportera och följa upp de olika gruppernas arbete. Resor i tjänsten förekommer vid regionala och nationella möten.
Utbildning och erfarenhet
Du har vårdadministratörsutbildning eller motsvarande. Du får gärna ha kunskap om medicinsk terminologi och organisation. Du har goda IT- kunskaper och vara väl insatt i Office-paketet. Meriterande om du har erfarenhet av att arbeta som chefs- och ledningsgruppssekreterare eller erfarenhet av verksamhetsadministration inom vårdsektorn.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad och van vid att prioritera och organisera arbetet på ett effektivt sätt. Du har lätt för att kommunicera med god samarbetsförmåga och har intresse och vilja att leverera goda resultat. Du tar ansvar för din uppgift och är drivande vad gäller såväl dina som andras pågående arbetsprocesser.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst på heltid från hösten 2014, tillträde så snart som möjligt.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Verksamhetschef Hans Starkhammar, 010-103 20 22.
Biträdande verksamhetschef Nosrat Shahsavar, 010-103 27 43.
Fackliga företrädare:
Vision, Birgitta Olls, 010-104 63 29.
SACO, Håkan Hultberg, 010-103 05 19.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 september 2014. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du under registrering stöter på problem med systemet, kontakta IT-akuten på 010-103 30 00.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Landstinget i Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Landstinget i Östergötland