OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ortopediska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC) inom Region Östergötland.
Kliniken består av en vårdavdelning, en mottagning samt en rehabenhet. Verksamheten omfattar akut och planerad kirurgi samt behandling. Förutom basortopedi är klinikens specialistområden barnortopedi, övre och nedre extremitetskirurgi, ryggkirurgi samt tumörkirurgi. Kliniken arbetar aktivt med produktionsstyrning, utveckling samt god dokumentation. Tillsammans arbetar vi för patientens bästa.
Arbetsbeskrivning
I rollen som vårdadministratör på ortopediska kliniken samarbetar du med klinikens samtliga yrkesprofessioner inom både sluten- och öppenvård. Du erbjuds ett varierande arbete genom hela vårdkedjan från inkommande remiss till vårdavslut.
Inom vårdnära administration utförs arbetsuppgifter enligt grunduppdraget för vårdadministratörer som journaldokumentation, remisshantering, bokningar av patientbesök, tele-Q och hantera ärenden i 1177. Börjar du hos oss kommer du att genomgå ett introduktionsprogram för att du så smidigt som möjligt ska komma in i ditt nya arbete. Vi har i samband med produktionsstyrnings- och utvecklingsarbetet arbetat med att förbättra rutiner och manualer för att också göra introduktionen lättare för nya medarbetare.
Det finns även stora möjligheter att utvecklas i rollen som vårdadministratör inom olika ansvarsområden exempelvis administrativa ansvaret för kvalitetsregister, ITR, Tessa, TIK, Jourlisa, Heroma och Dokumenta. Vi arbetar med att utveckla vårdadministratörens roll och strävar efter rätt använd kompetens.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad och har examen som vårdadministratör/medicinsk sekreterare. Det är meriterande om du har erfarenhet och intresse av sjukdomsklassifikation, Cosmic och övriga IT-stöd till exempel Tessa, TIK, JourLisa, Heroma och Dokumenta.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Vi söker dig som har en god förmåga att samarbeta med andra och bidra till ett gott samarbetsklimat i gruppen. Du prioriterar dina arbetsuppgifter efter verksamhetens behov. Som person är du stabil, serviceinriktad, ansvarstagande och är lyhörd för behov som uppstår.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.