OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Onkologiska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping erbjuder högspecialiserad sjukvård och har ett övergripande ansvar för cancerbehandlingar i Östergötland och i sydöstra sjukvårdsregionen samt gyn-onkologisk specialistsjukvård för patienter från Västmanland. I verksamheten inryms också den kliniska prövningsenheten. Vårdadministrationsenheten ansvarar för vårdadministration, stora delar av IT-området och ett antal kvalitetsregister som rör verksamheten. Tillsammans med flera yrkeskategorier arbetar vi för att ge bästa möjliga service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Vårdadministratörer på Onkologiska kliniken arbetar i huvudsak i en sektion men hjälps åt vid behov. Arbetsplatsen är i ett ljust och trivsamt fristående hus på universitetssjukhusområdet.
Arbetsbeskrivning
I arbetet som vårdadministratör kommer du att arbeta med journaldokumentation med anteckningar, brev, remisser och bokningsunderlag i samband med besök på kliniken. Fakturering och administrativ planering inför och efter ronder är exempel på andra uppgifter. Det administrativa arbetet varvas också med praktiska arbetsuppgifter så som posthantering. Ytterligare arbetsuppgifter/karriärvägar för just dig planerar vi tillsammans utefter verksamhetens behov, dina önskemål och tidigare erfarenheter. Egna ansvarsområden kan vara IT/telefoniansvar och DRG-hantering med mera. Vill du utvecklas inom vårdadministration/egna ansvarsområden så kommer vi se till att du gör det hos oss!
Medarbetarnas egna ord kring vad som är bra med att arbeta på Onkologiska kliniken: ”Spännande och varierande arbetsuppgifter”. ”Mycket skratt och humor”. ”Bra personalgrupp och bra samarbete med andra yrkeskategorier”. ”Vi påverkar varandra med engagemang för vår arbetsplats.” ”Intressant område där utveckling och forskning går framåt”.
Utbildning och erfarenhet
Du är vårdadministratör eller är färdigutbildad vårdadministratör inom kort. Du har goda kunskaper i skrivning av diktat samt medicinsk terminologi. Det är meriterande med erfarenhet inom yrket och av IT-resurs, telefoniansvar, Dokumenta samt om du har arbetat med administrativt arbete före och efter rond. Det är dock inget krav.
Personliga egenskaper
Som person är du positiv, lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du är strukturerad och noggrann samt utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité. Arbetet kräver en förmåga att utföra självständigt arbete likväl som att arbeta i grupp. Du är flexibel och kan prioritera om din dag utifrån hela verksamhetens behov i nuet. Du är intresserad, ser möjligheter och tar tillvara resurser hos dig själv och andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är positiv till utvecklingsarbete och uppskattar ett omväxlande arbete på en stor klinik som Onkologiska kliniken.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100% med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Sara Sepehri Rad, 010-103 07 51.
Facklig företrädare för Vision är Gunilla Hemberg Lindholm, 010-103 44 54.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 28 februari 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210008.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48