OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett meningsfullt och varierande arbete där du och din kompetens uppskattas? Vill du jobba på ett företag där utvecklingsidéer uppmuntras och medarbetare hjälps åt att för att hitta lösningar?
Cereb är en privat vårdgivare med specialistkompetens inom neuropsykiatri och klinisk psykologi. Vi utreder patienter från hela Sverige med fokus på ADHD, autism och närliggande enligt forskningsbaserade metoder. Cereb är ISO-certifierade inom kvalitet och miljö samt certifierade som ett Great Place to Work vilket innebär att medarbetarna upplever en hög grad av respekt, rättvisa, stolthet, trovärdighet och kamratskap. Vi har cirka 60 anställda och ett 30-tal konsulter. Hos oss arbetar psykologer, läkare och administratörer tillsammans med fokus på att hjälpa människor att skapa en fungerande vardag. Cereb finns i Stockholm, Helsingborg, Uppsala och Malmö. Vi bidrar till ett friskare samhälle genom att erbjuda tillgänglig och effektiv vård med högt engagemang för barn, ungdomar och vuxna.
På vår mottagning på Karlavägen jobbar i dagsläget fyra läkare, tretton psykologer, tre sjuksköterskor, en undersköterska, fem administratörer och stab. Mottagningen har fina lokaler och ligger centralt vid Karlaplan med vacker utsikt. Arbetsklimatet på Cereb är socialt, trivsamt och präglas av hög kompetens och kvalitet.
OM TJÄNSTEN
I tjänsten som vårdadministratör ingår varierande uppgifter som receptionsansvar, telefonkontakt, remisshantering, bokningar av neuropsykiatriska utredningar och läkartid för medicinsk behandling samt kallelser. I tjänsten ingår även andra administrativa uppgifter som posthantering, beställning av kontorsmaterial, utskrifter av brev och/eller material, intyg, att handlägga journalrekvisitioner samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter för medicinsk sekreterare. Utifrån verksamhetens behov kan andra arbetsuppgifter bli aktuella. På Cereb arbetar vi primärt i journalsystemet Webdoc. Det finns goda administrativa rutiner samt möjlighet att vara delaktig i verksamhetsutveckling. Som vårdadministratör hos oss har du en viktig roll i kontakten med patienter och därför är det en fördel att du har ett leende som når fram även via telefon.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare eller undersköterska och har några års erfarenhet från mottagningsverksamhet inklusive bokningar. Dina språkkunskaper i svenska är mycket goda i såväl tal som skrift. Att ha mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga är viktigt för rollen som vårdadministratör liksom att vara positiv, noggrann, serviceinriktad och kvalitetsmedveten. Genom ditt initiativtagande, relationsskapande och goda bemötande medverkar du till att en mycket god tillgänglighet, patientupplevelse och vårdkvalitet.
Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom Webdoc och Take Care journalsystem, barn- och ungdomspsykiatri och/eller vuxenpsykiatri, kontakt med myndigheter, skolpersonal och anhöriga samt regioners organisation och regelverk angående sekretess.
VI ERBJUDER DIG
Cereb är ett företag i ständig utveckling och du ges möjlighet att utvecklas tillsammans med företaget i en meningsfull roll där du bidrar till ökad kunskap och förståelse för psykisk ohälsa och neuropsykiatri med fokus på en fungerande vardag. Cereb erbjuder friskvårdsbidrag, tjänstepension, en god arbetsmiljö samt ett gott samarbetsklimat med starkt patientfokus.
INFORMATION & ANSÖKAN
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning. Tjänsten kan tillsättas innan sista ansökningsdatum så skicka gärna in din ansökan redan idag.
Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Tack för att det respekteras.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mottagningschef Camilla Thuné
070-0022058
Gruppledare Isabelle Antelius Färeborg