OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken i Norrköping består av akutmottagningen och akutvårdsavdelningen, AVA. På akutmottagningen tar vi årligen emot 50 000 stycken patienter. På AVA finns det 24 stycken vårdplatser för patienter med förhöjd vårdnivå. Vårdadministratörerna arbetar mot hela akutkliniken och är en mycket viktig tillgång för akutverksamheten och för våra patienter. Sagt av en vårdadministratör – ”På akutkliniken är ingen dag den andra lik, vilket gör det jätteroligt att gå till jobbet. Skulle inte kunna tänka mig en mer händelserik och spännande arbetsplats”.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en vårdadministratör som kommer tillhöra akutklinikens administrativa enhet. Vi arbetar roterande på våra olika stationer vilket gör arbetet omväxlande. Vi skriver diktat för både sluten och öppenvård på akutkliniken som innefattar medicin, kirurg och ortoped. Vi arbetar i informations- och ledningsdisk där vi i första hand ankomstregistrerar våra gående patienter och de som kommer till akutmottagningen med ambulans, här har du nära patientkontakt.
Utbildning och erfarenhet
Ett krav är att du är färdigutbildad vårdadministratör, Du har en god hörförståelse och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra, för Region östergötland, relevanta IT-system.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en engagerad vårdadministratör, du trivs i grupp men har även förmåga att självständigt planera, strukturera och organisera ditt arbete utifrån de förutsättningar som råder i verksamheten. Arbetet ställer krav på eget ansvarstagande och flexibilitet, du anpassar dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är serviceinriktad och uppskattar ett omväxlande arbete på en stor klinik samt är positiv till utvecklingsarbete.
Anställning och information
Tjänsten är tillsvidareanställning på 100 %. På akutkliniken har vi förmånen att få arbetar enligt önskeschema vilket innebär att du själv i viss utsträckning kan styra din tid efter dina egna behov och önskemål. Arbetstiderna varierar mellan klockan 06.45-24.00 och vi arbetar två helger av fem. Tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Tillförordnad enhetschef Åsa Dufva, 010-104 24 62, asa.dufva@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är vårdadministratör Malin Karlsson, malin.t.karlsson@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 november 2020. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst CVU Direkt, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201203.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48