OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Akutkliniken i Norrköping består av akutmottagningen och akutvårdsavdelningen, AVA.
På akutmottagningen tar vi årligen emot 50 000 stycken patienter. På AVA finns det 24 stycken vårdplatser för patienter med förhöjd vårdnivå. Vårdadministratörerna arbetar mot hela akutkliniken och är en mycket viktig tillgång för akutverksamheten och för våra patienter. Gruppen är ett hjälpsamt, ambitiöst och glatt gäng som består av 19 stycken kvinnor och män. De är samlade under en enhetschef.
Sagt av en vårdadministratör – ”På akutkliniken är ingen dag den andra lik, vilket gör det jätteroligt att gå till jobbet. Skulle inte kunna tänka mig en mer händelserik och spännande arbetsplats”.
Är du redo för nya utmaningar i vår?
Arbetsbeskrivning
En av våra kollegor går till nya äventyr, vi söker därför en vårdadministratör som kommer tillhöra akutklinikens administrativa enhet. Vi arbetar roterande på våra olika stationer vilket gör arbetet omväxlande. Vi skriver diktat för både sluten- och öppenvård på akutkliniken som innefattar medicin, kirurg och ortoped. Vi arbetar i informations- och ledningsdisk där vi i första hand ankomstregistrerar våra gående patienter och de som kommer till akutmottagningen med ambulans, här har du nära patientkontakt. Samtliga vårdadministratörer på akutkliniken har egna ansvarsområden, lite olika beroende på egna intressen och tidigare kunskap, där det ges möjlighet till utbildning och personlig utveckling.
Tjänsten är tillsvidareanställning på 100 %. På akutkliniken har vi förmånen att få arbeta enligt önskeschema vilket innebär att du själv i viss utsträckning kan styra din tid efter dina egna behov och önskemål. Arbetstiderna varierar mellan klockan 06.45-24.00 och vi arbetar två helger av fem.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Utbildning och erfarenhet
Ett krav är att du är utbildad vårdadministratör. Du har en god hörförståelse och kan uttrycka dig väl i både tal och skrift i svenska språket. Det är meriterande om du har erfarenhet av Cosmic och andra, för Region Östergötland, relevanta IT-system.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en engagerad vårdadministratör och som vill arbeta på en stor och spännande klinik. Du trivs i grupp men har även förmåga att självständigt planera, strukturera och organisera ditt arbete utifrån de förutsättningar som råder i verksamheten. Arbetet ställer krav på eget ansvarstagande och flexibilitet, du anpassar dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändring. Du är lugn även i akuta eller pressade situationer och har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är serviceinriktad och uppskattar ett omväxlande arbete på en stor klinik samt är positiv till utvecklingsarbete.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.