Vårdadministratör till Althea Care i Köpenhamn

Arbetsbeskrivning

22Althea Care är en psykiatrisk mottagning i Köpenhamn som startades 2023. Vi är just nu i en expansionsfas och söker en ny vårdadministratör till vår mottagning.

Arbetsuppgifter I rollen som vårdadministratör ingår patientadministrativa arbetsuppgifter så som exempelvis att kalla patienten till besök, posthantering, telefonservice, stötta vår kliniska personal i det dagliga arbetet och övriga administrativa uppgifter. Vi ser gärna att du är delaktig i utvecklingen av det administrativa teamet och de administrativa rutinerna på kliniken under en expansionsfas. Du ska ha möjlighet att arbeta på plats på vår mottagning i Köpenhamn men det kommer även finnas viss möjlighet till distansarbete.

Kvalifikationer
Vi ser gärna att sökande har erfarenhet av socialt arbete, har förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska och ha en god förståelse för danska. Utbildning till vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller sjuksköterska är meriterande.

För att lyckas och trivas i rollen som vårdadministratör är det viktigt med samtalskompetens, empati, förmåga att skapa struktur samt initiativförmåga.

Om Althea Care
Althea Care är en dansk psykiatrisk mottagning i Köpenhamn för danska och svenska medborgare. Bolaget etablerades 2023 och tar emot barn och vuxna patienter för främst neuropsykiatrisk utredning (autism, ADHD och intellektuell funktionsnedsättning).

Mottagnia Carengen är belägen i centrala Köpenhamn där huvuddelen av det kliniska arbetet består av utredning och behandling av neuropsykiatriska diagnoser. Patienter med beroendeproblematik ingår inte i mottagningens uppdrag.

Vårdprocesser i Althea Care är tydligt strukturerade och baseras på nationella riktlinjer för respektive diagnos. I det kliniska arbetet finns riktlinjer som värnar om patientsäkerheten och samtidigt skapar utrymme för individuellt anpassad vård.

Hos oss arbetar läkare, psykologer, vårdadministratörer och kontaktpersoner.

Vi arbetar systematiskt med att skapa ett hållbart och trivsamt arbetsliv för samtliga medarbetare. Vår organisation präglas av tydliga rutiner, samarbete, få möten och förutsägbarhet där varje medarbetare planerar sitt arbete under eget ansvar.

Sista ansökningsdag är 2024-05-31 men intervjuer kan komma att ske löpande. Ansök genom att skicka CV och personligt brev till info@altheacare.dk

Om tjänsten
Befattning: vårdadministratör
Ort: Köpenhamn Arbetstid: heltid, dagtid vardagar

Arbetsgivaren
Althea Care
Postadress
Frederiksborggade 15, 3
1360 Köpenhamn
Danmark

English:
Swedish/Danish speaking Care administrator for Copenhagen

Tasks
The role of care administrator includes patient administrative tasks such as calling the patient for visits, mail handling, telephone service, supporting our clinical staff in their daily work and other administrative tasks.
Therefore, Swedish language skills are a must as you have to be able to express yourself verbally and in writing in Swedish and have a good understanding of Danish.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Althea Care ApS
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 mars 2024
  • Ansök senast: 31 maj 2024

Liknande jobb


Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024