OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
På barn- och ungdomskliniken är vi cirka 150 medarbetare som tillsammans arbetar för att våra patienter ska få en bra och säker vård. Kliniken består av en neonatalavdelning, där våra minsta patienter vårdas och barn- och ungdomsavdelningen. Öppenvården har både allmänpediatrisk mottagning och olika specialistmottagningar som exempelvis allergimottagning, diabetesmottagning och uroterapimottagning. Dagavdelningen/LAH tar hand om svårt sjuka barn som inte behöver vård eller övervakning nattetid. Vi har även dietist, sjukgymnast, kurator och lekterapeuter som träffar barn, ungdomar och föräldrar som är inneliggande på vårdavdelning och mottagningsbesök. Vi är en välfungerande barnklinik med mycket god kollegialitet. Hos oss arbetar många olika yrkesgrupper tillsammans med målet att ge barnen och ungdomarna bästa möjliga vård och omhändertagande. Vår verksamhet har nyss fått moderna lokaler till barnakut och neonatalavdelning, medan ombyggnad av resterande delar av kliniken planeras.
Sekretariatet har en central roll och arbetar över hela kliniken. Vi är en arbetsplats där alla medarbetare är lika viktiga, respekteras och har roligt tillsammans.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig, som vill utvecklas tillsammans med oss, vågar ta för dig och prova dig fram med sunt förnuft, nyfikenhet och mycket glädje. Aktuella arbetsuppgifter utöver patientdokumentation kan vara avvikelsesamordnare inklusive Gröna Korset, ingå i olika team, handledare, introduktion av nya läkare, arbete kring schemaläggning, ITR, Dokumenta-administratör . Eftersom verksamheten hela tiden utvecklas har du som söker viss möjlighet att påverka dina arbetsuppgifter. Förbättringsarbeten och nya arbetssätt är en naturlig del i vår vardag. Vi erbjuder dig ett stimulerande arbete på en arbetsplats där vi arbetar aktivt med att utveckla verksamheten och samtidigt värna om vår arbetsglädje.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är vårdadministratör. Vi ser gärna att du har goda kunskaper i Cosmic, gärna erfarenhet av schemaläggning och en stor vilja att lära dig nya saker.
Personliga egenskaper
För att du ska trivas hos oss och med dina arbetsuppgifter behöver du ha viljan att lära dig nya arbetsuppgifter, tycka att det är självklart att hjälpas åt på jobbet och känna yrkesstolthet tillsammans med kollegorna. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter samt ser möjligheterna i förändringar. Vi ser även att du är trygg i dig själv, strukturerad och värdesätter/jobbar för en god arbetsmiljö. Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper. Kliniken är ISO certifierad, att vara kvalitetsmedveten och noggrann är också viktiga egenskaper.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100%, med tillträdesdag 1 juli 2021 eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Lena Regard, 010-104 37 47.
Facklig företrädare för Vision är Sandra Lundblad, 010-104 40 62.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 maj 2021. Då vi arbetar med löpande urval ser vi gärna din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med registrera i systemet kontakta kundtjänst Stöd och service på 010-103 60 00 under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210657.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som vi inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48