OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Psykiatriska kliniken i Linköping är den största psykiatriska kliniken i Östergötland och vi satsar på att bedriva den bästa psykiatriska vården i Sverige.
Vi är en universitetsklinik som verkar i samarbete med forskning och utbildning. Som Universitetsklinik tar vi på oss ledartröjan och förbättrar samt förnyar inte bara våra lokaler utan också sättet vi organiserar vården på och innehållet i vården. Vi är inte rädda för att prova nytt, utvärdera och tänka om när det behövs. Målet är alltid trygg och sammanhållen vård med patientens behov i fokus. Vi utvecklar ständig befintlig kompetens och attraherar ny. Vi vill också vara ledande när det gäller hållbarhet i arbetslivet och då behöver vi bland annat fler engagerade medarbetare!
Vi söker nu en vårdadministratör som vill arbeta i en omväxlande och spännande miljö, där vårdadministratören ses som en viktig länk i vårdkedjan. Vårt mål är att vara en attraktiv arbetsplats där vi tillsammans skapar en arbetsmiljö med glädje och ett öppet klimat. Ett nära ledarskap gör det enklare för oss att ständigt utvecklas i frågor som arbetsmiljö, arbetssätt och sammanhållning.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som vill arbeta med placering på Beroendemottagningen som erbjuder specialiserad vård vid alkohol-, narkotika-, läkemedels- och spelberoende. Till oss kommer människor i olika åldrar och med olika bakgrund. Mottagningen ligger på Garnisonsområdet.
Som vårdadministratör på beroendemottagningen erbjuds du ett varierande arbete utifrån journaldokumentationens alla delar, både öppenvård- och slutenvård, receptionsarbete samt övrigt vanligt förekommande arbetsuppgifter för vårdadministratörer. Det finns möjlighet att utvecklas i rollen som vårdadministratör utifrån olika ansvarsområden som exempelvis taligenkänning, ITR, Heroma, diarieföring, med mera. Du kommer ingå i ett team av 20 vårdadministratörer från hela kliniken där vi samverkar över gränserna. Vårdadministratörens funktion är viktig för kliniken och vi arbetar ständig med utveckling av rollen och strävar efter optimerad resursanvändning. Möjlighet till distansarbete finns enligt Region Östergötlands riktlinjer.
Utbildning och erfarenhet
Du har examen som vårdadministratör/medicinsk sekreterare. Erfarenhet av journalsystemet Cosmic, kodningsutbildning och andra i Region Östergötland förekommande IT-system är meriterande samt erfarenhet av receptionsarbete.
Personliga egenskaper
Som person är du noggrann och har en vilja och förmåga att hjälpa andra. Då alla professioner arbetar nära varandra är det mycket viktigt att du har en god samarbetsförmåga samt en god känsla för service. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter och har lätt för att arbeta i en föränderlig miljö. Du har ett strukturerat arbetssätt och kan självständigt prioritera och organisera ditt arbete. Positiv grundinställning och att vara lösningsorienterad karaktäriserar dig. Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.
Vi tillämpar löpande urval.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.