OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du ha ett meningsfullt och varierande arbete där du uppskattas och gör skillnad för patienter som kan ha en neuropsykiatrisk funktionsnedsättning?
Cereb är en privat vårdgivare med specialistkompetens inom neuropsykiatri och klinisk psykologi. Vi utreder patienter från hela Sverige med fokus på ADHD, autism och närliggande enligt forskningsbaserade metoder. Cereb är ISO-certifierade inom kvalitet och miljö samt certifierade som ett Great Place to Work vilket innebär att medarbetarna upplever en hög grad av respekt, rättvisa, stolthet, trovärdighet och kamratskap. Vi har 60 anställda och ett 30-tal konsulter. Hos oss arbetar psykologer, läkare och administratörer tillsammans med fokus på att hjälpa människor att skapa en fungerande vardag. Cereb finns i Stockholm, Helsingborg, Uppsala, Malmö och Kristianstad. Vi bidrar till ett friskare samhälle genom att erbjuda tillgänglig och effektiv vård med högt engagemang för barn, ungdomar och vuxna.
På Cerebs mottagning i Helsingborg arbetar en psykiatriker, fyra psykologer, en mottagningschef och tre administratörer varav en tillika administrationschef. Arbetsklimatet på Cereb är socialt, trivsamt och präglas av hög kompetens samt kvalitet.
OM TJÄNSTEN
I tjänsten som vårdadministratör ingår varierande uppgifter som receptionsansvar, telefonkontakt, remisshantering, journalskrivning i Webdoc, tidsbokningar av neuropsykiatriska utredningar samt kallelser. I tjänsten ingår även andra administrativa uppgifter som posthantering, beställning av kontorsmaterial, scanning, kopiering och utskrifter av brev och/eller material, intyg, handlägga journalrekvisitioner samt i övrigt förekommande arbetsuppgifter för medicinsk sekreterare. Det finns goda administrativa rutiner samt möjlighet att vara delaktig i verksamhetsutveckling. Som vårdadministratör hos oss har du en viktig roll i kontakten med patienter genom att ”vara ansiktet utåt” och därför är det en fördel att du har ett leende som når fram även via telefon.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som är utbildad medicinsk sekreterare - utbildning inom Hälso- och sjukvårdsadministration (KYHSA) 80p eller motsvarande medicinsk sekreterarutbildning /läkarsekreterarutbildning- och har några års erfarenhet från mottagningsverksamhet inklusive bokningar. Det är meriterande om du även har undersköterskeutbildning. Att ha mycket god samarbets- och kommunikationsförmåga är viktigt för rollen liksom att vara positiv, noggrann, serviceinriktad och uthållig. Som vårdadministratör har du patienten i fokus och bidrar till att uppnå god vård. Genom ditt initiativtagande, relationsskapande och goda bemötande medverkar du till att en mycket god tillgänglighet, patientupplevelse och vårdkvalitet. Dina språkkunskaper i svenska är mycket goda i såväl tal som skrift. Det är meriterande om du har erfarenhet och kunskap inom barn- och ungdomspsykiatri och/eller vuxenpsykiatri, kontakt med myndigheter, skolpersonal och anhöriga. Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
VI ERBJUDER DIG
Cereb är ett företag i ständig utveckling och du ges möjlighet att utvecklas tillsammans med företaget i en meningsfull roll där du bidrar till ökad kunskap och förståelse för psykisk ohälsa och neuropsykiatri. Cereb erbjuder friskvårdsbidrag, tjänstepension, en god arbetsmiljö samt ett gott samarbetsklimat med starkt patientfokus.
INFORMATION & ANSÖKAN
Rekryteringen avser en tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar sex månaders provanställning.
Välkommen med ansökan! Vi rekryterar löpande så skicka in din ansökan redan idag. Om du har frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta administrationschef Els-Marie Lodin på tfn: 0790-654 477.
Vi undanber oss vänligt men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av jobbannonser. Tack för att det respekteras.