OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Habiliteringen är en länsövergripande klinik som omfattar cirka 130 medarbetare, med verksamhet i Linköping, Norrköping och Motala.
Habiliteringen är en specialiserad verksamhet som erbjuder insatser till barn, ungdomar, vuxna med fysiska och psykiska funktions-nedsättningar samt även till deras anhöriga och nätverk. Vi erbjuder dig ett arbete där du ges möjlighet att utveckla din yrkesroll, samtidigt som vi vill att du aktivt medverkar och driver verksamhetens utveckling. Du kommer att arbeta nära andra professioner och ingå i teamarbete med fokus på helhetssyn och samverkan. Om du tycker om att arbeta under eget ansvar och är bekväm med att hålla många bollar i luften, så kommer du att trivas hos oss.
Arbetsbeskrivning
Habiliteringen i Linköping består av fem team, varav två av teamen arbetar länsövergripande. Det finns i dagsläget två vårdadministratörer i Linköping, där vi nu utökar med ytterligare en tjänst. Som vårdadministratör på habiliteringen kommer du vara en del av patientens vårdkedja, där du främst kommer att arbeta med övergripande och planerande vårdadministration. Du kommer att arbeta tillsammans med medarbetarna i teamen samt de vårdadministratörer som arbetar i Linköping, samt även de i Norrköping och Motala. I ditt dagliga jobb kommer du bland annat att arbeta med planering av vårdprocesser, ingå i remissgrupp, delta i förbättringsarbeten samt Heroma. Vi kan erbjuda dig ett stimulerande, roligt och omväxlande arbete där du har stor möjlighet att påverka och utveckla din arbetsroll.
Vi erbjuder dig:
- En arbetsplats med hög grad av individuell frihet och korta beslutsvägar
- Introduktionsprogram för nyanställda
- Mentorskap inom professionen
- Kompetenta och engagerade kollegor
- Nätverkande inom Habiliteringen i Östergötland
- Möjlighet till delta i utvecklingsarbete
- Friskvårdsbidrag (3500 kronor/år) och flextidsavtal
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör eller har inom området annan relevant utbildning, gärna med erfarenhet inom yrket.
Personliga egenskaper
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet. Du har god förmåga att arbeta självständigt samt förmåga till samverkan med andra professioner och vårdgrannar. Det förutsätter att du är engagerad, flexibel, initiativtagande och trivs i en dynamisk och utvecklingsorienterad miljö. Du är en god kommunikatör och besitter en förmåga att så väl lyssna in andra som att uttrycka dig på ett konstruktivt sätt.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.