OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Region Värmland är till för att alla i Värmland ska må bra och för att vår region ska vara attraktiv och konkurrenskraftig. Vi är cirka 8000 medarbetare som arbetar med hälso- och sjukvård, tandvård, regional utveckling och kollektivtrafik.
Hälso- och sjukvården är Region Värmlands största verksamhet. Tillsammans med våra patienter stärker vi folkhälsan och utvecklar hälso- och sjukvården så att den kan bidra till en livskvalitet i världsklass för Värmlands befolkning. Vi driver 30 vårdcentraler med mödra- och barnhälsovård och många andra specialistmottagningar. I Värmland finns akutsjukhus i Arvika, Karlstad och Torsby.
Om verksamheten
Verksamhetsområdet Barn, unga och familjehälsa finns i hela Värmland och består av familjecentraler, barnmorskemottagningar, barnavårdscentraler, ungdomsmottagningar, första linjen unga, logopedenheten och barn- och familjestöd.
Tillsammans ger vi hälso- och sjukvård till värmländska barn, unga och deras familjer med fokus på den förebyggande hälso-och sjukvården.
Vår värdegrund vilar på barnkonventionen och alla människors lika värde. Värdegrunden är vår utgångspunkt i mötet med patienterna och i möten med varandra. Med detta i åtanke arbetar vi hälsofrämjande och förebygger ohälsa. Logopedenheten har ett länsövergripande uppdrag med mottagningar i Säffle, Kristinehamn, Arvika och Torsby. Vi jobbar både mot öppenvården och slutenvården.
Vi är i startgroparna för att utveckla ett samarbete med Barn- och familjestöd vilket innebär att du som vårdadministratör hos oss kommer få lära dig två olika verksamheter.
Arbetsuppgifter
Som vårdadministratör hos oss jobbar du självständigt och är en nyckelperson på logopedmottagningen i centrala Karlstad. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter är dokumentation i Cosmic, diagnosklassificering, remisshantering, skanning, posthantering och bokning av patienter.
Du bemannar vår telefontid och är en viktig stödfunktion för dina kollegor. Arbetet är omväxlande och ställer krav på ett nära samarbete med övrig vårdadministratör, enhetschef och logopeder på de olika mottagningarna i Värmland.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör, medicinsk sekreterare eller läkarsekreterare.
För att passa hos oss behöver du vara självgående, trygg i din yrkesroll samt ha några års erfarenhet från yrket. Du är noggrann, ansvarstagande, tillmötesgående samt har god förståelse för vad rollen som stödfunktion innebär. Det är meriterande om du är van att jobba i Raindance, med SMS-teknik, som administratör i 1177 och/eller i HSA-katalogen.
Varmt välkommen med din ansökan!
https://www.regionvarmland.se/berattelser
Övrigt
I samband med eventuell anställning kan vi komma att be dig som sökande att lämna ett utdrag ur polisens belastningsregister. Inför anställning inom psykiatrisk vård, vård av funktionshindrade, vård av barn eller ungdomar gör arbetsgivaren en kontroll i polisens misstanke och belastningsregister. Ett utslag i detta register kan komma att påverka din möjlighet till anställning.
Har du skyddad identitet och vill göra en ansökan ber vi dig att kontakta Rekryterings- och administrativa enheten HR via Regionens växel 010-831 50 00. Då får du hjälp att lämna in din ansökan utan att den hanteras i rekryteringsverktyget. Tänk på att endast ta med information som är relevant för den aktuella befattningen.
Inför rekryteringsarbetet har Region Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.