OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Onkologiska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping erbjuder högspecialiserad sjukvård och har ett övergripande ansvar för cancerbehandlingar i Östergötland och i Sydöstra sjukvårdsregionen samt gyn-onkologisk specialistsjukvård för patienter från Västmanland. I verksamheten inryms också den kliniska prövningsenheten. Administrationsenheten ansvarar för vårdadministration, stora delar av IT-området och ett antal kvalitetsregister som rör verksamheten. Tillsammans med flera yrkeskategorier arbetar vi för att ge bästa möjliga service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Vårdadministratörer på onkologiska kliniken arbetar i huvudsak i en sektion men arbetar också med ett klinikperspektiv och tar gemensamt ansvar utefter rådande arbetsbelastning. Onkologiska kliniken är en stor klinik med många enheter och sektioner vilket möjliggör stort utrymme för utveckling och karriärvägar.
Arbetsbeskrivning
Vi ska utöka vår vårdadministrationsgrupp där huvudsakliga arbetsuppgifter består av ITR, Cosmic och Dokumenta. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med olika system såväl patientadministrativa som personaladministrativa. Vidare kommer journaldokumentation, fakturering och administrativ planering inför och efter ronder ingå i dina arbetsuppgifter. Ytterligare arbetsuppgifter/karriärvägar för just dig planerar vi tillsammans utefter verksamhetens behov, dina önskemål och tidigare erfarenheter. Vill du utvecklas inom vårdadministration eller egna ansvarsområden så kommer vi se till att du gör det hos oss!
Utbildning och erfarenhet
Du har erfarenhet inom yrket som vårdadministratör eller är färdigutbildad vårdadministratör inom kort. Det är meriterande för tjänsten om du har goda kunskaper i regionens data- och journalsystem Cosmic, Dokumenta och har arbetat med administrativt arbete före och efter rond. Det sistnämnda är dock inget krav. Det är dessutom en merit om du är IT-kunnig då du kommer att hantera olika IT-system. Om du inte har erfarenhet eller kunskap inom dessa områden men tycker att tjänsten är spännande, sök gärna.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en engagerad medarbetare och som vill arbeta på en stor klinik. Som person är du positiv, lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du är strukturerad och noggrann samt utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité. Arbetet kräver en förmåga att utföra självständigt arbete likväl som att arbeta i grupp. Du är flexibel och kan prioritera om din dag utifrån hela verksamhetens behov i nuet. Du är intresserad, ser möjligheter och tar tillvara resurser hos dig själv och andra. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är positiv till utvecklingsarbete och uppskattar ett omväxlande arbete.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Sara Sepehri Rad, 010-103 07 51.
Facklig företrädare för Vision är Gunilla Hemberg Lindholm, 010-103 44 54.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 6 juni 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210771.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Denna tjänst utannonseras endast internt inom Region Östergötland.
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48