OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Onkologiska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping erbjuder högspecialiserad sjukvård och har ett övergripande ansvar för cancerbehandlingar i Östergötland och i Sydöstra sjukvårdsregionen samt gynonkologisk specialistsjukvård för patienter från Västmanland.
I verksamheten inryms också den kliniska prövningsenheten.
Administrationsenheten ansvarar för vårdadministration, stora delar av IT-området och ett antal kvalitetsregister som rör verksamheten. Tillsammans med flera yrkeskategorier arbetar vi för att ge bästa möjliga service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter.
Vårdadministratörer på onkologiska kliniken arbetar i huvudsak i en sektion, men arbetar också med ett klinikperspektiv och tar gemensamt ansvar utefter rådande arbetsbelastning. Onkologiska kliniken är en stor klinik med många enheter och sektioner vilket möjliggör stort utrymme för utveckling och karriärvägar.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nya vårdadministratörer till vår grupp då ett par av våra seniora medarbetare går i pension. Vårdadministratörtjänsterna som erbjuds är omväxlande och utvecklande. I det dagliga arbetet kommer du att arbeta med olika system, såväl patientadministrativa som personaladministrativa.
Det administrativa arbetet varvas också med praktiska arbetsuppgifter såsom posthantering. De huvudsakliga arbetsuppgifterna består av journaldokumentation, fakturering och administrativ planering inför och efter patientbesök och ronder. Vidare kommer telefoniansvar och Dokumenta att ingå i dina arbetsuppgifter.
Ytterligare arbetsuppgifter/karriärvägar för just dig planerar vi tillsammans utefter verksamhetens behov, dina önskemål och tidigare erfarenheter. Vill du utvecklas inom vårdadministration eller egna ansvarsområden så kommer vi se till att du gör det hos oss!
Utbildning och erfarenhet
Du har erfarenhet inom yrket som vårdadministratör eller är färdigutbildad vårdadministratör inom kort. Det är meriterande för tjänsten om du har goda kunskaper i regionens data- och journalsystem (till exempel Cosmic och Dokumenta) och har arbetat med administrativt arbete före och efter rond. Det sistnämnda är dock inget krav.
Om du inte har erfarenhet eller kunskap inom dessa områden men tycker att tjänsten verkar spännande är du välkommen att söka ändå!
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en engagerad medarbetare och vill arbeta på en stor klinik. Som person är du positiv, lugn, uppmärksam och tillmötesgående. Du är strukturerad och noggrann samt utför dina arbetsuppgifter med hög kvalité.
Arbetet kräver en förmåga att utföra självständigt arbete likväl som att arbeta i grupp. Du är flexibel och kan prioritera om din dag utifrån hela verksamhetens behov i nuet. Du är intresserad, ser möjligheter och tar tillvara resurser hos dig själv och andra.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet, att du är positiv till utvecklingsarbete och uppskattar ett omväxlande arbete.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.