Vårdadministratör till Öron-, Näsa- och halskliniken

Vårdadministratör till Öron-, Näsa- och halskliniken

Arbetsbeskrivning

Vårdadministratören har en viktig roll för att patienten ska få rätt vård och i rätt tid och där samarbetet med övriga professioner är en förutsättning för en god patientsäkerhet. Vi söker nu dig som tillsammans med oss vill vara med och påverka hur vårt framtida sekretariat ska ta form. Tillsammans med öron-, näs- och halskliniken (ÖNH) i Norrköping ser vi över arbetssätt och hittar nya vägar för att vi tillsammans ska bli ett sekretariat. Drivs du av att vara med och påverka och har förmåga att se nya lösningar så kan vi vara rätt arbetsplats för dig.

Så här säger en av våra vårdadministratörer som har arbetat på kliniken i 19 år kring varför hon trivs på sin arbetsplats: ”Hur tufft det än är och hur mycket vi än har att göra så har vi alltid roligt tillsammans. Vi har en bra dynamik i gruppen och tillsammans med övriga kollegor på kliniken, vi stöttar varandra och är måna om varandra.”

Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utmaningar där du kommer få stora möjligheter att delta i utvecklingen av ditt arbete. Öronkliniken och den administrativa enheten genomsyras av god gemenskap och mycket skratt där vi vill att du bidrar med dina erfarenheter och din personlighet. Hos oss får du ett stimulerande och omväxlande arbete med ett nära samarbete med klinikens övriga medarbetare. För oss är det viktigt att du har balans mellan ditt arbete och fritid och du har möjlighet till flexibla arbetstider inom vissa ramar samt att du ska ha rimlig kvantitet i ditt uppdrag. Vi är även måna om att du ska känna dig trygg som ny hos oss och du får därför en individuell introduktion. Du kommer att få en handledare knuten till dig under din introduktion som du även under din anställning kan ha som stöd och bollplank. Du ges också möjlighet att gå bredvid olika yrkeskategorier och i våra olika verksamheter under din introduktion för att få en inblick i hela vår spännande verksamhet.

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en vårdadministratör till vårt sekretariat på ÖNH-kliniken, Universitetssjukhuset i Linköping. Vår klinik behandlar patienter med öron-näsa-halssjukdomar, olika former av hörselnedsättningar, tal och språk samt röstrubbningar. Vi är ett femtiotal medarbetare på mottagningen inom yrken som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer, fysioterapeut och dietist. Som vårdadministratör hos oss kan din arbetsdag bestå av sedvanlig journal- och patientdokumentation, resterande består av registreringar i olika kvalitetsregister samt övriga administrativa arbetsuppgifter som har med patientadministration att göra på olika sätt. Du kommer att dokumentera och arbeta i regionens interna datasystem Cosmic. Beroende på kunskaper och intresse kan arbetet komma att bestå av andra administrativa arbetsuppgifter och ansvarsområden. På kliniken pågår även arbete med RAK (rätt använd kompetens) där sekretariatet tillsammans med övriga yrkesgrupper på kliniken försöker hitta de bästa arbetssätten.

Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet då vi är en grupp med god sammanhållning och stor flexibilitet gentemot varandra. Du ska därmed ha en god förmåga att arbeta tillsammans med andra människor och kan relatera dig till andra på ett lyhört och smidigt sätt. Då vi är i en förändringsresa í och med sammanslagningen med öron-, näs- och halskliniken på vrinnevisjukhuset så ser vi att du har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter, kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar. För att vara framgångsrik som vårdadministratör är det viktigt att du är noggrann och väl medveten om mål och kvalitetsstandard samt lägger ner stor vikt vid att man lever upp till dessa. Vidare kan du planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt, förmåga att ta en sak i taget och komma framåt i arbetet och hålla uppsatta tidsramar.

Utbildning och erfarenhet
Du måste ha utbildning som vårdadministratör och vi ser gärna att du har erfarenhet inom administration samt vana att jobba i Cosmic och andra förekommande IT-system, såväl patient- som personaladministrativa. Du ska behärska svenska språket flytande i såväl tal som skrift.

Anställning och information
Tjänsten är tillsvidaretjänst på 100 %, med tillträde enligt överenskommelse.

Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef och enhetschef Narcisa Kadric, 010-103 83 92.

Facklig företrädare för Vision är Johanna Jonsson, 072-537 08 98.

Ansökan
Sista ansökningsdag är den 13 december 2020. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.

Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20201414. 

Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.

Region Östergötland

Kontaktpersoner på detta företaget

Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,

Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Region Östergötland
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 22 november 2020
  • Ansök senast: 13 december 2020

Besöksadress

Region Östergötland
None

Postadress

Region Östergötland
Finspång, 58191

Liknande jobb


Operationsplanerare

Operationsplanerare

22 november 2024