OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ortopediska kliniken vid Universitetssjukhuset i Linköping är en del av Centrum för kirurgi, ortopedi och cancervård (CKOC) inom Region Östergötland. Kliniken har två vårdavdelningar och en undervisningsavdelning samt en mottagning och rehabenhet. Verksamheten omfattar akut och planerad kirurgi samt behandling. Förutom basortopedi är klinikens specialistområden barnortopedi, övre och nedre extremitetskirurgi, ryggkirurgi samt tumörkirurgi.
Sekretariatets främsta uppgift är att ansvara för vårdadministrationen i verksamheten, att ge god service till patienter, medarbetare, remittenter och studenter. Arbetet innebär många varierande arbetsuppgifter och varje medarbetare är knuten till specifika uppdrag som ser olika ut beroende på erfarenheter och intresse.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en ny medarbetare till oss, då en av våra kollegor går vidare till annat arbete. Hos oss finns 10 vårdadministratörer och 3 administratörer. De fysiska arbetsplatserna finns på ortopediska mottagningen US. Alla arbetar för närvarande en del av sin arbetstid på distans och det kommer vi att fortsätta göra även efter pandemin.
Vanligt förekommande arbetsuppgifter:
-Utskrift av diktat inom sluten- och öppenvård i patientjournalen, inklusive kodning och planerad uppföljning
-Träffa patienter via vår informationsdisk och telefontid för att svara på administrativa frågor
-Remisshantering
-Boka besök till vårdpersonal
-Registrering och uppföljning via kvalitetsregister
-Posthantering
-Ansvarsområden som exempelvis IT-R, statistik, nyckelperson i Cosmic mm
Utbildning och erfarenhet
Du har examen inom vårdadministratörsutbildning eller motsvarande utbildning och har erfarenhet av vårddokumentation.
Det är meriterande om du har erfarenhet av:
-kirurgisk vårddokumentation
-Region Östergötlands Patientjournal och övriga IT-stöd
-nyckelpersonsarbete/lokal administratör i Cosmic
-förbättringsarbeten inom vårdadministration
Personliga egenskaper
Som person är du kvalitetsmedveten och strukturerad. Du har lätt för att samverka med andra för att lösa de uppgifter som du ansvarar för.
Anställning och information
Det här är en tillsvidaretjänst 100% med tillträde från och med den 30 augusti 2021.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Rebecka Nylén, 010-103 72 45.
Facklig företrädare för Vision är Malin Kumlien, 010-103 05 84.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 27 maj 2021. Intervjuer kommer att hållas vecka 22. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210770.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48