OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Barnhälsovården Sörmland, Eskilstuna
Välkommen att skapa Sveriges friskaste län tillsammans med oss!
Om oss
Barnhälsovården Sörmland är en länsövergripande verksamhet och består av två enheter, Psykologimottagningen för föräldra- och barnhälsovård och barnhälsovårdens utvecklingsenhet. Här finns psykologer, barnhälsovårdsöverläkare, vårdutvecklare, logoped, dietist, administratör och enhetschef. Barnhälsovården Sörmland har idag två vårdadministratörer, dessa har en administrativ stödfunktion för verksamheten och dess uppdrag.
Barnhälsovårdens mål är att bidra till att barns (0–6 år) hälsa och utveckling främjas, att ohälsa hos barn förebyggs samt tidig identifikation och åtgärd vid problem gällande barns hälsa.
Barnhälsovårdens utvecklingsenhet har ett utvecklings-, utbildnings- och kvalitetssäkringsuppdrag avseende barnhälsovård som bedrivs i Sörmland. Det består i att följa sörmländska barns hälsa och tillgång till barnhälsovård samt verka för en jämlik och rättvis barnhälsovård.
Psykologimottagningen för föräldra- och barnhälsovård vänder sig till både personal inom mödra- och barnhälsovård, till blivande föräldrar samt till barn och deras föräldrar och består i att vara konsult- och remissinstans i frågor som rör barns utveckling och hälsa, erbjuda insatser riktade direkt till barn och deras föräldrar genom bedömning, rådgivning och stöd i föräldraskapet.
Psykologimottagningen för föräldra- och barnhälsovård söker nu en vårdadministratör. Tjänsten innebär att vara det administrativa navet för psykologverksamheten vilket är ett omväxlande och självständigt arbete. I tjänsten ges även tillgång till att ingå i en samordning där samtliga administratörer inom Hälsovalsstaben finns.
Tjänsten har sin placering i Eskilstuna.
Dina arbetsuppgifter
Du kommer att vara ett administrativt stöd till psykologverksamheten. Uppdraget är förutom att stödja verksamheten även att samordna och utveckla de frågor du arbetar med.
Som vårdadministratör kommer du vara verksamhetens ansikte utåt gentemot patienter, anhöriga och samarbetspartners, vilket omfattar att ta ansvar för enhetens telefon. I tjänsten ingår även hantering av ekonomi och statistik.
I tjänsten ingår att arbeta med journaldokumentation, remiss- och posthantering och hantera diarieföring samt vara ett IT-stöd för medarbetarna och verksamheten. Vi använder i dagsläget journalsystemet NCS Cross, men Region Sörmland kommer att byta ut journalsystemet närmaste åren till en ny version av Cosmic. Vi önskar därför att du som söker tjänsten hos oss är intresserad av att bli objektspecialist för nuvarande och kommande journalsystem och att du vill vara engagerad i övergången mellan systemen.
Din kompetens
• Du är utbildad medicinsk sekreterare.
• Du har kunskap i NCS Cross - Journalsystem.
• Du är serviceinriktad och lösningsfokuserad samt strävar efter utveckling och förbättringar.
• Du kan arbeta självständigt och är bra på att organisera och prioritera, men trivs i teamarbete och kan vara flexibel i ditt uppdrag.
• Du har goda kunskaper i svenska språket och god förmåga att kommunicera i både text och bild. Kunskaper i engelska är önskvärt i syfte att kunna möta föräldrar som inte har svenska som modersmål.
• Du har goda datakunskaper, är en van användare av Office-paketet samt gärna kunnig i Excel.
Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.
Anställningsform
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Information om tjänsten lämnas av
Tillförordnad enhetschef Jennie Nimborg, 076-145 63 43.
Psykolog Margareta Lund, 076-697 63 18.
Psykolog Helena Seidl, 070-211 32 34.
Facklig företrädare Vision Annelie Elfving, 076-695 56 89.
Övriga fackliga företrädare söks via kontaktcenter, 0155-24 50 00.
Kom och jobba hos oss på psykologimottagningen för föräldra- och barnhälsovård!
Välkommen med din ansökan, inklusive CV, senast 2022-08-07
Intervjuer kommer att ske efter sista ansökningsdag.
Se våra förmåner (http://regionsormland.se/jobb-och-utbildning/vara-formaner/)
Följ oss gärna på Facebook (http://facebook.com/regionsormlandJobbahososs/)
Vi har i vissa fall skyldighet att kontrollera om en person förekommer i misstanke- och eller belastningsregistret. Det kan ske på två sätt, endera begär regionen ut uppgiften själv eller också uppmanas du att begära ut utdrag för att kunna visa upp innan anställning. Vi begär i undantagsfall att du visar upp registerutdrag även vid tillsättning av andra tjänster än de som avses ovan. Blir du aktuell för anställning kommer du att informeras om vad som gäller för den tjänst du sökt.
Vi gör aktiva val vid exponering och rekryteringsstöd och undanber oss därför direktkontakt av bemannings- och rekryteringsföretag.