OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rehabiliteringsmedicinska kliniken ansvarar för den specialiserade rehabiliteringen för patienter med ryggmärgsskador och förvärvade hjärnskador. Kliniken har en slutenvårdsenhet med 16 vårdplatser och en öppenvårdenhet med flera specialiserade team. Vi tar emot patienter i ett tidigt skede efter akut sjukdom/skada. Vi arbetar i interprofessionella team där patient, närstående och berörda professioner gemensamt formulerar mål för aktuell rehabilitering. Våra team kännetecknas av ett stort engagemang i arbetet, vi stöttar och hjälper varandra. Vi har en öppen och inbjudande kultur, med en lyhörd ledning. Vi är stolta över vår spetskompetens på kliniken och vi lär av varandra.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en vårdadministratörer för journalskrivning, dokumentation och andra administrativa arbetsuppgifter för att stärka våra team. Journalskrivning och dokumentation sker i journalsystemet cosmic. Du kommer arbeta tilsammans med fyra andra vårdadministratörer. För att få variation i arbetsuppgifterna turas ni om att skriva diktat, ta hand om telefonärenden och arbete med utvecklingsarbete eller andra administartiva uppgifter utifrån ett veckoschema. Arbetet innebär också ett nära samarbete med andra yrkeskategorier i de interprofessionella teamen där Du som vårdadministratör har en viktig roll för att hantera och optimera patientflöden i teamen såsom remisshantering, bokning i cosmic, samordning osv. Tjänsten tillhör organisatoriskt öppenvården men arbetsuppgifter fördelas på hela kliniken. I arbetet hos oss finns möjligheter att utvecklas och påverka din arbetssituation. Vi arbetar kontinerligt med att uppdatera våra rutiner för att underlätta det dagliga arbetet tillsammans.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör/läkarsekreterare och vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av journalskrivning. God IT-kunskap/vana är också meriterande.
Personliga egenskaper
Mycket stor vikt läggs vid personlig lämplighet, så som att du är trygg, stabil och har god självinsikt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheterna i förändringar. Du är organiserad, noggrann, kan prioritera och ta egna initiativ. Du arbetar effektivt och håller tidsramar, samt arbetar bra tillsammans med andra.
Anställning och information
Tjänsten är ett vikariat på 100% under 1 år med möjlighet till förlängning. Tillträde så snart som möjligt.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Madeleine Wikström, 010-103 75 17, madeleine.wikstrom@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är vårdadministratör Helena Reinehed, 010-103 15 98, helena.reinehed@regionostergotland
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 16 maj 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210643.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48