OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Rehabiliteringsmedicinska kliniken ansvarar för den specialiserade rehabiliteringen för patienter med ryggmärgsskador och förvärvade hjärnskador.
Kliniken har en slutenvårdsenhet med 16 vårdplatser och en öppenvårdsenhet med flera specialiserade team. Vi tar emot patienter i ett tidigt skede efter akut sjukdom/skada. Vi arbetar i interprofessionella team där patient, närstående och berörda professioner gemensamt formulerar mål för aktuell rehabilitering. Våra team kännetecknas av ett stort engagemang i arbetet, vi stöttar och hjälper varandra. Vi har en öppen och inbjudande kultur, med en lyhörd ledning. Vi är stolta över vår spetskompetens på kliniken och vi lär av varandra.
Kliniken är idag väl bemannad inom alla personalkategorier. Läs gärna mer om hur det är att arbeta inom Rehabiliteringsmedicinska kliniken https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Jobba-pa-nagon-av-vara-enheter/Jobba-pa-Rehabiliteringsmedicinska-kliniken-i-Linkoping/
Arbetsuppgifter
Kliniken står inför en förändringsresa gällande administrativa processer. Vi söker dig som är vårdadministratör och som vill vara en del av denna förändringsprocess. Vår öppenvårdsenhet på kliniken har med åren vuxit i omfattning och nu behöver vi arbeta med att strukturera och modernisera vår administration.
Förutom arbete med förändringsprocesser ingår det i uppdraget att utföra vårdadministrativa uppgifter såsom journalskrivning, bemanna TeleQ, bokningar av ny-och återbesök och ITR. Som vårdadministratör har du ett nära samarbete med andra yrkeskategorier då du är en del av det interprofessionella teamet. Du ansvarar för det administrativa arbetet i teamet. I arbetet hos oss finns möjligheter att utvecklas och påverka din arbetssituation. Det vårdadministrativa teamet består idag av fyra personer och är en liten grupp med ett tätt samarbete.
Utbildning och erfarenhet
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör med erfarenhet inom yrket. Mycket goda kunskaper i Cosmic och Office-paketet är en förutsättning för tjänsten. Det är meriterande om du har erfarenhet av större förändringsprocesser i din yrkesroll och erfarenhet av ITR.
Personliga egenskaper
Du kommer ofta med idéer och nya angreppssätt i arbetsrelaterade frågor. Då arbetet kommer att bestå av ett stort förändringsarbete har du ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Du har förmågan att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Som person har du lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och du ser möjligheter i förändringar.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland