OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig en varierande administrativ roll där du som en del i din tjänst ansvarar för och bemannar klinikens informationsdisk. I denna roll får du verkligen vara med och bidra till en god vård för våra patienter. Känner du igen dig i beskrivningen nedan, då är du välkommen med din ansökan redan idag!
Reumatologiska kliniken är en del av Medicincentrum. Kliniken tar emot patienter från hela länet för utredning och behandling av inflammatoriska reumatiska sjukdomar samt har ett övergripande ansvar för utveckling och forskning inom reumatologin i Östergötland. Reumatologin är en intressant specialitet i snabb utveckling med nya behandlingsmöjligheter. Kliniken har utöver öppenvårdsmottagningen samarbete med flertalet vårdcentraler i länet och hyr två vårdplatser för inneliggande vård på njurmedicinska avdelning B173.
Vi arbetar i nya fräscha lokaler och mottagningen kännetecknas av en god stämning och ett gott samarbetsklimat. Vi är måna om varandra och hjälper och stöttar varandra oavsett profession. Kliniken har cirka 60 medarbetare inom yrken som läkare, sjuksköterskor, undersköterskor, vårdadministratörer, fysioterapeuter, arbetsterapeuter, dietister och kuratorer. Vi behöver nu komplettera vårt gäng med ytterligare en vårdadministratör och söker därför dig som vill bli en del av vår verksamhet.
Arbetsbeskrivning
Vi erbjuder dig ett omväxlande, stimulerande och självständigt arbete på vår reumatologiska mottagning. Här kommer du att vara del i en grupp med cirka 9 vårdadministratörer. Vi som jobbar här kan sammanfatta vårt uppdrag som spännande, intressant och roligt. Vi har en god gemenskap och ett närvarande ledarskap.
I just denna roll kommer du att ansvara för mottagningens informationsdisk, vilken du också ofta bemannar. Här guidar du bland annat patienterna rätt och stöttar klinikens viktiga forskningsarbete genom att hantera patientenkäter.
Utöver rollen i informationsdisken är en del i ditt arbete medicinsk dokumentation. Du skriver journaler, preliminärbokar återbesök och telefontider, arbetar med remissbevakning, registrering av olika data i vårt kvalitetsregister, scanning av olika dokument/provsvar, med mera.
Du kommer också ha en viktig roll i kommande förändring av processen för kvalitetsregistrering, SRQ, som kommer förändras mot en mer digital hantering.
Din anställning inleds med några veckors introduktion och du får en handledare som du kan ha som stöd och bollplank. Din chef kommer att ha regelbundna uppföljningssamtal med dig under hela din introduktion så att du ska känna dig välkommen och trygg i din nya roll. Du ges också möjlighet att gå bredvid olika yrkeskategorier för att få en inblick i hela vår spännande verksamhet.
Utbildning och erfarenhet
Du har vårdadministratörsutbildning och gärna ett par års erfarenhet inom yrket. Du är intresserad av reumatologi. Du har en god datorvana och det är positivt om du är van att arbeta i Cosmic. Då du kommer att utföra medicinsk dokumentation är det viktigt att du har goda kunskaper i svenska i både tal och skrift. Meriterande är om du har goda kunskaper i engelska i både tal och skrift.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är trygg och stabil med en god självinsikt. Du är ansvarstagande och bra på att planera, organisera och prioritera arbetet på ett effektivt sätt. Du trivs med självständigt arbete men samarbetar också bra med andra.
Då du kommer jobba mycket i informationsdisken söker vi dig som trivs med att möta människor och med att snabbt skifta mellan patientmötet och administrativa uppgifter under din arbetsdag. Du har en god serviceförmåga där du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande.
Anställning och information
Tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde sker enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Annica Hallén-Pettersson, 072-453 18 42.
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 september 2021. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem. Vi arbetar med löpande urval så skicka in din ansökan redan idag.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20211247.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48