OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Röntgenkliniken, US ingår tillsammans med övrig röntgenverksamhet, medicinsk teknik och laboratoriemedicin i Diagnostikcentrum i Östergötland. Totalt arbetar cirka 210 personer på kliniken. Våra medarbetare är läkare, röntgensjuksköterskor, undersköterskor, läkarsekreterare/vårdadminstratör, tandläkare och tandsköterska. Vår verksamhet är i ständig utveckling och vi har många kontaktytor med skiftande uppdrag. Vi finns på Universitetssjukhuset i Linköping, som 2015 fick utmärkelsen Sveriges bästa universitetssjukhus av Dagens Medicin.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en medarbetare som kommer att arbeta klinikövergripande i vårt administrativa team som består av vårdadministratörer med olika kompetens och ansvarsområden. Du kommer arbeta med medicinsk dokumentation samt med stora möjligheter till eget ansvarsområde utifrån ditt intresse eller kunskapsområde. Arbetet innebär ett nära samarbete med andra yrkesgrupper. Då vi arbetar aktivt med att utveckla och förbättra verksamheten vill vi att du är med och bidrar med nya tankar och idéer och ser möjligheter i förändringar. Goda möjligheter finns till interna och externa utbildningar. Individuell introduktion kommer att genomföras på plats.
Utbildning och erfarenhet
Du har examen inom vårdadministration/medicinsk sekreterare, och har arbetat med, eller har intresse för specialområde såsom till exempel dokumenthantering, behörigheter/ IT eller personaladministration. ITR- utbildning är meriterande.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet och söker dig som trivs i rollen som vårdadministratör. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och du levererar lösningar för att ge patienterna bästa möjliga vård. Du bidrar till en god stämning i gruppen och ser fram emot att samarbeta både med andra vårdadministratörer och med vårdpersonal. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på ett effektivt sätt och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning 100% med tillträde enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Enhetschef Eva Ånell DeVecchio, 010-103 75 08, eva.anell.devecchio@regionostergotland.se
Teamledare Vårdadministration Emelie Wielsegren, 010-103 80 19, emelie.wieselgren@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 22 januari 2021. Intervjuer kommer att hållas vecka 8-9. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210146.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48