OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gillar du struktur och ordning – då är du den vi söker!
Vi är en vårdcentral
- - med nästan 6500 listade invånare
- - med en härlig arbetsgrupp om ca 25 medarbetare
- - som arbetar i team mellan alla professioner
- - som samarbetar med specialistkliniker både i Motala och Linköping
- - med gratis parkering i närhet till arbetsplatsen
- - med möjlighet att till viss del arbeta på distans
Vill du bli en av oss?
Vi behöver ytterligare en Vårdadministratör i vårt team, därför söker vi dig som är intresserad av att arbeta hos oss.
Vårdcentralen befinner sig i en spännande fas av verksamhetsutveckling där fokus är att se möjligheter i att ”nystarta” med nyrekrytering av olika yrkesgrupper. Verksamhetschefen har över 20 års erfarenhet av ledarskap inom vård och omsorg och jobbar med tillitsbaserat ledarskap där medarbetardriven utveckling, kvalitetsutveckling för nära vård och primärvårdens hälsofrämjande uppdrag är i fokus. Vi vill fortsätta att bygga en välfungerande vårdcentral där medarbetare trivs och mår bra.
Arbetsuppgifter
Som Vårdadministratör hos oss arbetar du i en arbetsgrupp om 4 vårdadministratörer och en receptionist och har ett nära samarbete med vårdcentralens övriga professioner. Här finns fasta läkare, sjuksköterskor och undersköterskor, samtalsbehandlare och rehabkoordinator samt en stor variation i patientunderlaget med ett tydligt landsbygdsperspektiv.
Som Vårdadministratör arbetar du med grundläggande arbetsuppgifter såsom journaldokumentation, remisshantering, bokningsunderlag och väntelistor. Det ingår att vissa tider jobba i receptionen. Utöver detta omorganiserar vi rollerna med olika arbetsuppgifter. Vi söker dig som är intresserad av att arbeta med IT frågor och behörigheter (LBA). IT är en stor del av vår vardag och digitala tjänster ökar så vi behöver dig med ett intresse för att utveckla kompetens omkring olika system. Du behöver inte kunna allt när du kommer utan vi tänker att finns viljan att lära sig och att ta nytt ansvar för arbetsuppgifter så erbjuder vi internutbildning så du känner dig trygg med de nya uppgifterna.
Vi erbjuder ett gott arbetsklimat med professionella medarbetare som arbetar i välfungerande team. Det finns en flexibilitet till arbete på distans när så är lämpligt. Vi tror att du uppskattar den lilla vårdcentralens fördelar med korta beslutsvägar och ett nära samarbete med samtliga medarbetare.
Läs gärna mer om din karriärväg som vårdadministratör https://dokument.regionostergotland.se/regsam/Övergripande dokument webben/HR/Karriarstege vårdadministratör.pdf.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad Vårdadministratör och har erfarenhet av yrket, gärna från primärvård. Vi tror att du har erfarenhet av journalsystemet Cosmic eller likvärdigt system och har goda kunskaper i det svenska språket motsvarande svenska C1. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet av Cosmic, Unit4, Excella och Evolution. Det finns möjlighet till internutbildning inom dessa system om erfarenhet saknas.
Vi arbetar med att öka den digitala vården varför vi önskar att du har intresse av olika IT stöd och vi ser att du har intresse av att systematiskt arbeta med förbättringar.
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är driven, självgående, serviceinriktad, social och positiv. Du är ansvarstagande och bra på att prioritera, organisera och strukturera arbetet på ett effektivt sätt.
Du är lugn och tillmötesgående i ditt bemötande. Det är viktigt med helhetsperspektiv på verksamheten då du samarbetar i den egna yrkesgruppen och med andra yrkesgrupper på vårdcentralen. Du är flexibel och utvecklar och förändra utifrån verksamhetens behov. Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.
Ansökan och anställning
Läs gärna här om https://www.regionostergotland.se/ro/jobb-och-utbildning/dina-formaner.
Inför anställning i ett patientnära arbete inom Region Östergötland kommer du att få fylla i en https://ledsys.lio.se/Document/Document?DocumentNumber=54500.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.