OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Kärna ligger i Malmslätt på bekvämt cykelavstånd från centrala Linköping.
Vi är en välstrukturerad Vårdcentral med cirka 11 600 listade patienter, här bedrivs en komplett primärvård innefattande läkarmottagning, BVC, distriktssköterskemottagning, specialist-mottagningar för diabetes, astma/KOL, blodtryck, äldre och inkontinens. Vårdcentralen har även psykologer, dietist och fotvårdsterapeut.
Vårt upptagningsområde är Malmslätt/Tokarp, Björkeberg, Västerlösa, Vikingstad, Nykil och Ulrika vilket innebär en befolkningsstruktur inom såväl stads- som landsort och med en mycket blandad åldersfördelning.
Vårdcentralen har god bemanning inom samtliga yrkesgrupper. Vi har cirka 50 medarbetare med hög kompetens, medarbetare med lång och gedigen erfarenhet blandas med kollegor som är mer nya inom primärvården, en fin mix som bidrar till bra kvalitet och god utveckling.
Vi är också en Akademisk Vårdcentral vilket innebär att forskning och utveckling är en stor och självklar del av vår verksamhet. Vårdcentralen har hög forskningskompetens med flera disputerade medarbetare.
- Vi vill ligga i fas med journalskrivning.
- Vi vill vara navet för vårdadministrationen på vårdcentralen.
- Vi vill vara flexibla och en god samverkanspartner.
- Vi vill ta ansvar och även utveckla andra administrativa områden.
- Vill du också hålla den vårdadministrativa fanan högt och känna dig betydelsefull?
I så fall är du varmt välkommen att söka jobb hos oss.
Vi gillar att samverka med övriga yrkesgrupper, vi känner yrkesstolthet och vi strävar alltid efter att leverera med hög kvalitet. Vi är en grupp som har mycket att göra och sannolikt kommer det bli ännu mer, beroende på att behovet av god vårdadministration ökar.
För att vi ska kunna bibehålla vår goda arbetssituation och samtidigt hänga med i utvecklingen söker vi nu därför en kollega som också är ambitiös och tycker det är roligt och stimulerande att jobba med vårdadministration.
Arbetsbeskrivning
Grunden i uppdraget är journaldokumentation, receptionsarbete samt i övrigt sedvanligt administrativt arbete. I det arbetet kan det bland annat ingå IT-frågor, Heroma, behörighets-ansvar, listningshantering, fakturering, telefoniansvar, posthantering, schemaläggning med mera.
Du kan ha ett eller flera egna ansvarsområden och det finns goda möjligheter till utbildning och utveckling. I övrigt kan tjänsten utformas utifrån din egen erfarenhet, kompetens och särskilda intresseområden. I uppdraget ingår ett nära samarbete med samtliga yrkesgrupper inom vårdcentralen.
Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Utbildning och erfarenhet
Du ska vara utbildad vårdadministratör. Erfarenhet av Cosmic och andra för regionen relevanta system, såsom patientadministrativa och personaladministrativa är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du glad och positiv, du har god samarbetsförmåga, ett trevligt bemötande och är kvalitetsmedveten. Du planerar, organiserar och prioriterar ditt arbete på effektivt sätt och tar ansvar för dina uppgifter. Du har även lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och ser möjligheter i förändringar. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och att du har ett intresse för utvecklingsarbete.
Läs gärna här om våra https://www.regionostergotland.se/Jobb-och-studier/Att-jobba-hos-oss/Vara-villkor-och-formaner/.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.