OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdadministratör till Vårdcentralen Kungsgatan
Vi på Vårdcentralen Kungsgatan söker en ny kollega och välkomnar dig att söka vår arbetsplats.
Vårdcentralen Kungsgatan ingår i Primärvårdscentrum (PVC) och ligger mitt i Linköpings stadskärna och har cirka 13 000 listade invånare. Vi bedriver en bred primärvårdsverksamhet där vi möter patienter i alla åldrar och med många olika behov. På vårdcentralen finns läkarmottagning, distriktssköterskemottagning, specialistsköterskemottagningar, undersköterskemottagning, barnhälsovård, psykosocial kompetens, dietist, fotvård och laboratorium.
Vi jobbar tillsammans för ett professionellt omhändertagande och erbjuder våra patienter en vård av god kvalitet och med en hög tillgänglighet. Det är en välfungerande verksamhet under förändring då vi helt nyligen påbörjat en ombyggnation för att i framtiden kunna möta våra patienter i mer ändamålsenliga lokaler. Vi har en generellt god bemanning, stark framtidstro och ett gott arbetsklimat och är idag drygt 40 medarbetare.
Arbetsbeskrivning
Vi är en grupp vårdadministratörer som känner yrkesstolthet och strävar efter att leverera med hög kvalitet. För att bibehålla den goda arbetssituationen och fortsätta utvecklingen framåt söker vi nu en ny kollega som är intresserad av administrativ kvalitet, och vill ge god service till medarbetare och patienter.
Dina arbetsuppgifter kommer att vara varierande där en del är journalskrivning och sedvanliga administrativa arbetsuppgifter. Det ingår även i tjänsten att byta av i receptionen. Möjlighet till eget ansvarsområde kommer att finnas utifrån intresse och erfarenhet. Vårdadministratörsgruppen har regelbundna möten i vår egen arbetsgrupp och även med övriga yrkesgrupper på vårdcentralen. Det finns möjlighet att förlägga en viss del av arbetstiden på distans.
Utbildning och erfarenhet
Du är utbildad vårdadministratör och intresserad av utveckling. Erfarenhet av Cosmic är meriterande.
Personliga egenskaper
Som person är du strukturerad, flexibel, ansvarstagande och serviceinriktad med ett gott bemötande. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i både tal och skrift. Du har god samarbetsförmåga, bidrar till ett gott arbetsklimat och kan arbeta såväl självständigt som i grupp. Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Möjlighet finns att anpassa den faktiska arbetstiden. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt.
Varmt välkommen in med din ansökan! Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid.
Till bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag och till dig som är försäljare:
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings-, förmedlings- och rekryteringsföretag samt andra externa aktörer och försäljare av ytterligare jobbannonser. Region Östergötland har upphandlade avtal.