OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vårdcentralen Tannefors finns i nya, ändamålsenliga lokaler cirka 10 minuters promenadväg från centrala Linköping. Cirka 13 200 personer från både landsbygd och stad är listade hos oss, varav en stor del är barnfamiljer. Vi är 45 medarbetare som bedriver en komplett mottagningsverksamhet med bland annat läkarmottagning, barnavårdscentral, sexualrådgivning, specialistmottagningar för astma/KOL, diabetes, inkontinens, sårvård, äldremottagning, dietist- och samtalsmottagning. På vårdcentralen finns också en familjecentral, rehakoordinator samt ett välfungerande kliniskt laboratorium.
Tillsammans arbetar vi för att ge våra patienter god och kvalitativ vård i rätt tid. Vi är ett bra team som har roligt ihop! Vårdcentralen har mycket höga resultat i regionens medarbetarenkät. Vi söker nu en till vårdadministratör. Har du rätt kompetens och motivation för att vara med och utveckla vår vårdcentral in i en spännande framtid är du välkommen att bli en av oss!
Arbetsbeskrivning
Är du vårdadministratör och vill vara med och utveckla vår verksamhet, då har du kommit rätt! Du får flera ansvarsområden som till exempel fakturering, telefoniansvar, personaladministration eller IT. Utöver dessa arbetsuppgifter ingår du i ett rullande schema där du tillsammans med dina kollegor delar på ansvaret för journalskrivning samt att byta av i receptionen.
Erfarenhet och utbildning
Vi söker dig som är utbildad vårdadministratör, gärna med erfarenhet av primärvård. Erfarenhet av Cosmic och andra för Region Östergötland relevanta IT-system är meriterande.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid personliga kompetenser och sociala färdigheter. Som person är du lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande och planerar, organiserar och prioriterar arbetet på ett effektivt sätt. Du är dessutom lyhörd, arbetar bra tillsammans med andra människor och har lätt för att ändra ditt synsätt. I din yrkesroll är du trygg, ser möjligheter i förändringar och kan på ett enkelt sätt anpassa dig till ändrade omständigheter. Stor vikt kommer läggas vid personlig lämplighet.
Anställning och information
Tjänsten är en tillsvidareanställning på 100 %. Tillträde 1 augusti 2021 eller enligt överenskommelse.
Upplysningar om tjänsten lämnas av:
Vårdenhetschef Elin Wiklund, 010-103 58 74, elin.wiklund@regionostergotland.se
Facklig företrädare för Vision är Jessica Calmerberg, jessica.calmerberg@regionostergotland.se
Ansökan
Sista ansökningsdag är den 15 juni 2021. Vi arbetar med löpande urval så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Välkommen med din ansökan via vårt rekryteringssystem.
Om du behöver hjälp med att registrera i systemet, kontakta kundtjänst Stöd och service, 010-103 60 00, under kontorstid. Tjänsten har ID-nummer 20210804.
Vi undanber oss vänligt men bestämt direktkontakt från bemannings- och rekryteringsföretag, som Region Östergötland inte har avtal med, samt försäljare av ytterligare platsannonser.
Region Östergötland
Kontaktpersoner på detta företaget
Malou Lindberg, Verksamhetschef
0705-22 80 91
Lisbeth Furberg, Vårdenhetschef
010-103 80 88
Asta Lindström, Vårdenhetschef
010-103 80 08
Susanna jangerot,
Pernilla Nordenryd, vårdenhetschef
010-1031232
Sigbritt Willers, Vårdenhetschef
010-1036791
Maria Renström, Vårdenehtschef
010-1036278
Helena Wintland, Vårdenhetschef
010-1043948
Björn Thyrberg, Vårdenhetschef
010 104 39 48