Vårdadministratör, vårdadministration opererande, Arvika

Arbetsbeskrivning

Vill du ha inflytande och känna delaktighet och samtidigt bidra till andra människors hälsa? Vill du känna arbetsglädje och yrkesstolthet? Då är vi arbetsgivaren för dig. Med patienten i fokus ger vi en effektiv vård med kunskap, kvalitet och känsla. Med din hjälp blir både vi och patienterna bättre – välkommen till Landstinget i Värmland!

Verksamhetsområdet vårdadministration opererande tillhör område slutenvård och ger administrativt stöd åt klinikerna kirurgi, ortopedi, ögon, öron, kvinnosjukvård, onkologi, AnOpIVA och smärtcentrum i Karlstad och Arvika med fokus på respektive verksamhetsbehov. Vi jobbar i journalsystemet Cambio Cosmic.

I Arvika, ”det lilla sjukhuset”, jobbar vi nära varandra inom de olika specialiteterna. Vi kan erbjuda kompetensutveckling, friskvårdspeng, företagshälsovård, flextid, tillgång till träningslokaler, gemensamma fritidsarrangemang genom vår trivselgrupp med mera.

ARBETSUPPGIFTER
Vi söker dig som är en positiv och noggrann vårdadministratör till en tjänst med inriktning mot ortopedi/kirurgi med placering på Arvika sjukhus. Arbetet innebär att du ska arbeta med vårddokumentation och de administrativa kringuppgifter som följer med vårddokumentationen; klassificering av bedömt hälsotillstånd, skapa bokningsunderlag för framtida planering, hantera remisser och korrespondens, sköta journalarkiv med mera. Journalsystemet Cambio Cosmic ger oss möjlighet att vid hög arbetsbelastning kunna stötta varandra med vårddokumentation inom divisionen.

Handledaruppdrag för studenter, deltagande i utbildningsgrupp, trivselgrupp och vårdprocessgrupper kan erbjudas.

OBS! Intervjuer sker fortlöpande under ansökningstiden.

KVALIFIKATIONER
Du ska ha utbildning till vårdadministratör/medicinsk sekreterare/läkarsekreterare samt ha mycket goda kunskaper i svenska språket. Erfarenhet från journalskrivning och Cosmic är meriterande.

ÖVRIGT
Inför anställning ska du som sökande kunna uppvisa ett utdrag från polisens belastningsregister som du lämnar till chefen i oöppnat kuvert.

Utdraget får inte vara äldre än ett år.

Du hittar blanketten på www.polisen.se "blankett för begäran om utdrag ur Rikspolisstyrelsens belastningsregister §9".

Inför rekryteringsarbetet har Landstinget i Värmland tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tina Crafoord, bitr verksamhetschef
nås via sekr 054-61 60 38
Annicka Ekendahl, verksamhetschef vårdadministra
054-61 53 33
Kristina Adrian Karlsson, bitr verksamhetschef v
054-61 76 89
Åsa Kvarnström, Vision
054-61 57 95, 070-257 45 65
Kristina Adrian Karlsson, bitr verksamhetschef
054-61 76 89
Åsa Kvarnström, Vision
054-61 57 95
Tobias Kjellberg, divisionschef
054-61 43 92 (sekr)
Anncathrin Larsson, avdelningschef
054-64 53 06
Åsa Kvarnström, Vision, via växeln
054-61 50 00
Göran Källvik, avdelningschef
054-61 57 07

Sammanfattning

Besöksadress

65005 Karlstad
None

Postadress

Landstinget i Värmland
Karlstad, 65005

Liknande jobb


Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

Medicinsk sekreterare till Barn- och ungdomspsykiatri i Lund

22 november 2024

22 november 2024

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

Medicinska sekreterare till Akutmottagning i Kristianstad

22 november 2024